۱۳۹۷ فروردین ۹, پنجشنبه

احمدی‌نژاد مسوولان قوه قضاییه را متهمان ردیف اول فساد خواند و تلویحا انتقادات شدیدی متوجه رهبر کرد

 پس از بازداشت شب گذشته حمید بقایی معاون محمود احمدی نژاد، بسیاری منتظر واکنش‌های احمدی نژاد بودند. او آن زمان که رییس دولت بود اعلام کرد که خط قرمزش اطرافیانش است و این را مدتیست با نوشتن نامه‌های انتقادی به آیت الله خامنه‌ای در اعتراض به بازداشت اطرافیانش نشان داده است.
اما این بار محمود احمدی نژاد نه رهبری که به امام زمان و مردم ایران نامه نوشته است. او در این نامه مسئولان قوه قضائیه را “پیشانی سفیدان فساد”خوانده است و از بقایی به عنوان “فرزندی پاک، مومن، فداکار و انقلابی” یاد کرده و روند دادرسی را “نمایش سخیف و شرم‌آور” خوانده است.
محمود احمدی نژاد که در هشت سال ریاست جمهوری‌اش در مقابل تمام این دادگاه‌ها سکوت کرد و راضی و خرسند بود از دربند شدن مخالفین و منتقدینش، اینک منتقد دستگاه قضا شده و مدعی می‌شود که “حکم از قبل صادر شده بود.”
در بخش دیگری از بیانیه آمده است: “عناصر حاکم بر دستگاه‌های حکومتی، آشکارا از مسیر ملت جدا شده‌اند و به جای خدمتگزاری و دفاع از حقوق ملت و تلاش برای پیشرفت کشور، به دنبال توسعه و تثبیت سلطه خود بر کشور و مردم و منابع ثروت ملت‌اند. در این موضوع، چپ و راست و همه جناح‌ها متحد، شریک و همسو هستند.”
احمدی‌نژاد در بیانیه خود عنوان می‌کند که “عناصر حاکم بر دستگاه‌های حکومتی” مسیر خود را از مسیر ملت جدا کرده و راه توسعه و تثبیت سلطه خود بر ایران و منابع ثروت کشور را در پیش گرفته‌اند.
گرچه او نامی از این “عناصر حاکم بر دستگاه‌های حکومتی” نمی‌برد، اما آنان را کسانی می‌خواند که “خارج از اراده ملت” بر مراکز قدرت مسلط شده‌اند. و البته اشاره نمی کند که در سال ۸۸ چطور با کمک همین عناصر خارج از اراده دولت رییس دولت شد و به قدرت رسید و حذف و حبس و حصر را رقم زد.
وی می‌نویسد: عجیب آنجا است، در نظمی که برای انسانها هیچ حقی قائل نیست و در حالی که جان و مال و آبروی مردم را بازیچه و قربانی اهداف پست و دنیاطلبانه خود می‌سازند، مستکبرانه و به طور یک طرفه و دائماً انتظار تبعیت واحترام گذاری و بالاتر از آن، انتظار حمایت نیز دارند.
رییس دولت نهم و دهم در ادامه از امام زمان تظلم خواهی میکند و خطاب به او می‌نویسد: “شاهدید در نظامی که باید مظهر عدالت، پاکی و مهربانی باشد، هیچ مرجعی برای تظلم و شکایت از ستم دستگاه‌های حکومتی در برابر مردم وجود ندارد. مقامات ارشد با هم‌اند و شما، مردم و خدا را فراموش کرده‌اند و یک جانبه مشغول ثروت‌اندوزی و بازی‌های کثیف قدرت شده‌ اند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر