۱۳۹۹ دی ۱۲, جمعه

هشدار مقام‌های ایرانی به آمریکا؛ فرمانده سپاه می‌گوید «انتقام نقطه‌ای» می‌گیریم

 :یک روز مانده به سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه، رئیس قوه قضاییه، فرمانده کل سپاه پاسداران، وزیر امور خارجه و مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی در اظهارنظرهای جداگانه به دولت آمریکا هشدارهای نظامی دادند.


ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران گفته است ترامپ در «حاشیه امن» قرار ندارد و کسانی که قاسم سلیمانی را کشته‌ شده‌اند، باید منتظر «انتقام اصلی» باشند.

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران هم با اشاره به وعده «انتقام سخت» که از سال گذشته مطرح بوده گفت: «انتقام سخت نقطه نیست، بلکه یک مسیر است».

او در همین حال گفته است که سپاه «انتقام نقطه‌ای» کشته شدن قاسم سلیمانی را در «شرایط خاصی» خواهد گرفت.

حسین دهقان، مشاور نظامی رهبر جمهوری اسلامی هم گفته است تمام پایگاه‌های نظامی‌ آمریکا در منطقه «زیر پوشش موشک‌های» ایران است و به ترامپ توصیه کرده است که «سال نو میلادی را برای آمریکایی‌ها به عزا تبدیل نکند».

در همین حال، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای کویتی خود بار دیگر تاکید کرده که ایران دنبال جنگ نیست و «مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی در منطقه» بر عهده آمریکاست.

در روزهای اخیر پس از پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی در منطقه خلیج فارس، هشدار مقام‌های آمریکایی درباره تحرکات احتمالی در ایران و حملات پراکنده به اماکن دیپلماتیک آمریکا در بغداد، گمانه‌زنی‌ها و جنگ لفظی بین مقام‌های ایران و آمریکا به اوج رسیده است.

دولت آمریکا احتمال داده است که ایران در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند و هشدار داده که به این تحرکات «پاسخ قاطع» خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر