۱۳۹۷ مهر ۱۰, سه‌شنبه

دادگاه حوثی های یمن 'سه بهایی را به مرگ محکوم کرد'

جامعه بهائیان بریتانیا می گوید یک دادگاه حوثی های یمن سه شهروند بهایی را به اتهام ارتداد و جاسوسی به مرگ محکوم کرده است. این افراد بخشی از یک گروه ۲۴ نفره هستند که محاکمه آنها در اواسط ماه سپتامبر امسال آغاز شد.
 
دیان علایی، نماینده جامعه بهائی در مقر سازمان ملل متحد در ژنو سوئیس، روز دوشنبه (۱ اکتبر) گفت که این افراد "به دروغ و بدخواهانه و بنا بر دستاویزهای مسخره متهم شده اند."
 
او از جامعه بین المللی خواست که قویا این "اقدام های بی اساس" را محکوم بکنند و خواهان آزادی همه بهائیان زندانی در یمن بشوند.
 
بهائیان می گویند حکم این سه نفر روز شنبه گذشته و توسط قاضی ای صادر شد که در ماه ژانویه امسال یک بهائی دیگر را به اعدام محکوم کرده بود.
 
مقامات حوثی هنوز به این خبر واکنش نشان نداده اند.
 
خبرگزاری رسمی حوثی ها روز شنبه از صدور حکم اعدام سه نفر به اتهام "همکاری با یک کشور خارجی" خبر داده بود. بنا بر آن گزارش، یک مرد به اتهام تلاش برای جذب نیرو برای عربستان سعودی و دو مرد دیگر به اتهام دادن اطلاعات نظامی، گناهکار شناخته شدند.
 
گروه عفو بین الملل پیشتر به محاکمه آن ۲۴ یمنی بهایی اعتراض و روند محاکمه آنها را "ناعادلانه" توصیف کرده بود.
 
یک وکیل که نخواست نامش فاش شود به عفو بین الملل گفته بود که روند محاکمه سریع بوده است و بیشتر متهمان به طور غیابی محاکمه می شوند زیرا فقط پنج نفر آنها تحت بازداشت هستند.
 
عبدالملک حوثی رهبر حوثی ها - گروهی که از طرف حکومت ایران حمایت می شود - در ماه مارس گذشته بهائیت را هدف قرار داده و آنها را "ضاله" خواند.
 
قاضی دادگاه حوثی ها همچنین در ماه ژانویه امسال یک شهروند بهائی به نام حامد کمال محمد بن حیدره را به اتهام به خطر انداختن استقلال جمهوری یمن و اشاعه آئین بهایی به مرگ محکوم کرد. وکیل مدافع وی می گوید شماری از جلسات دادگاه از جمله جلسه صدور حکم اعدام، بدون حضور موکلش برگزار شد و به او فرصت دفاع در برابر اتهامات را ندادند.
 
سازمان ملل متحد می گوید بهائیان یمن در مناطق تحت کنترل شورشیان حوثی به طور مستمر با آزار و اذیت و بازداشت های خودسرانه مواجه هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر