۱۳۹۷ مهر ۱۰, سه‌شنبه

ماست فروش میلیاردر آمریکایی: انسانیت راه حل مسئله مهاجرت است

حمدی اولوکایا، میلیاردر آمریکایی که با فعالیت در عرصه تولید ماست به این ثروت رسید، می گوید «انسانیت» راه حل مسئله مهاجرت است.
 
«حمدی اولوکایا» که شرکت بزرگ «چوبانی» را در آمریکا تاسیس کرد، اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی به آمریکا مهاجرت کرد. او در خانواده ای کرد در ترکیه بزرگ شد.
 
«چوبانی» در آمریکا یک برند اصلی برای ماست های چکیده است که در ایالات متحده به ماست یونانی شهرت دارد.
 
اولوکایا در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت با سیاست «آمریکا اول» مشکلی ندارد اما «انسانیت هم اول باشد.»
 
اولوکایا یک مرکز غیرانتفاعی برای کمک به آوارگان دارد. به نوشته سی‌ان‌ان، این مسئله برای اولوکایا عمیقا شخصی است. او در مناطق روستایی ترکیه از بزها و گوسفندها نگهداری می کرد اما در آمریکا توانست میلیاردر شود.
 
اولوکایا در سال ۲۰۱۰ مهاجران و آوارگان را به استخدام شرکت چوبانی درآورد. به نوشته سی‌ان‌ان، این استراتژی از سوی برخی از راستگراها در آمریکا که تئوری های توطئه منتشر می کنند، محکوم شد و او را متهم کردند که مخفیانه قصد اجرای این توطئه را دارد که جمعیت مسلمانان آمریکا را افزایش دهد. حدود ۳۰ درصد کارمندان چوبانی را مهاجران و آوارگان تشکیل می دهند. او می گوید کارمندانش نگران هستند.
 
اولوکایا با اشاره به جایگاه تاریخی آمریکا به عنوان مشعلی برای امید و فرصت، آن را سرزمینی جادویی می خواند. او پس از آنکه دولت ترکیه فعالیت های سیاسی اش را به پرسش کشید، به آمریکا مهاجرت کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر