رائفی پور در گفتگویی در پاسخ به سوالی درباره وعدههای آخرالزمانی مثل نابودی اسرائیل گفت:
درباره وعدههای آخرالزمانی کار کم صورت گرفته است و بلکه خیلی احساس نیاز نمیکردند. یعنی ابتدا باید آخرالزمان و مهدویت را فهمید، سپس به وعدههای آن پرداخت. از این جهت ابتدا باید ضرورتش احساس شود که ظاهراً آقایان احساس نکردند.
اما اکنون در عصر حاضر هر اندازه پیش میرویم، به نظرم ضرورتش بیشتر باید احساس شود و جامعه مخاطبین این را میطلبد و باید هم انجام شود. خیلی از این وعدهها انسانساز است و جامعه را آماده میکند.
مثلاً در قرآن دوبار فتنه بنیاسرائیل را داریم. سی و خوردهای احتمال را بررسی کردیم که این دو نابودی چه زمانی رخ میدهد.
وقتی به کلام اهلبیت(ع) مراجعه میکنی، از امام صادق(ع) میشنوی والله والله و الله کسی که بنیاسرائیل را نابود میکند، اهل قم هستند؛ یعنی چه؟ آیا این مسأله نباید در من تکانی ایجاد کند؟
به نظرم این وعدهها آدرس میدهد. میفرماید اگر میخواهی آدم خوبه باشی، این شکلی باش، خودت را آماده کن.
درباره وعدههای آخرالزمانی کار کم صورت گرفته است و بلکه خیلی احساس نیاز نمیکردند. یعنی ابتدا باید آخرالزمان و مهدویت را فهمید، سپس به وعدههای آن پرداخت. از این جهت ابتدا باید ضرورتش احساس شود که ظاهراً آقایان احساس نکردند.
اما اکنون در عصر حاضر هر اندازه پیش میرویم، به نظرم ضرورتش بیشتر باید احساس شود و جامعه مخاطبین این را میطلبد و باید هم انجام شود. خیلی از این وعدهها انسانساز است و جامعه را آماده میکند.
مثلاً در قرآن دوبار فتنه بنیاسرائیل را داریم. سی و خوردهای احتمال را بررسی کردیم که این دو نابودی چه زمانی رخ میدهد.
وقتی به کلام اهلبیت(ع) مراجعه میکنی، از امام صادق(ع) میشنوی والله والله و الله کسی که بنیاسرائیل را نابود میکند، اهل قم هستند؛ یعنی چه؟ آیا این مسأله نباید در من تکانی ایجاد کند؟
به نظرم این وعدهها آدرس میدهد. میفرماید اگر میخواهی آدم خوبه باشی، این شکلی باش، خودت را آماده کن.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر