۱۳۹۹ آبان ۱۰, شنبه

دستگاه اطلاعاتی آلمان: تمامی شبکه‌های حکومت ایران در مساجد را زیر نظر گرفته‌ ایم

 به گزارش این مرکز که جمعه ۱۶ اکتبر منتشر شد، ایران مأمورانی را از طریق این مراکز به عنوان پوشش برای عملیات مخفیانه و جذب ایدئولوژیک استخدام کرده و این فعالیت در دراز مدت به زیان امنیت برلین تمام خواهد شد.

به نقل از العربیه، این پژوهش به نقل از گزارشی اطلاعاتی مربوط به ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۰ در خصوص اقدامات دستگاه اطلاعاتی ایران در داخل آلمان آورده ‌است که «مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان مهمترین مرکز ایران در آلمان است که شبکه ارتباطاتی را در داخل بسیاری از مساجد و انجمن‌های شیعیان برپا ساخته ‌است.»

در گزارش «مرکز اروپایی مطالعات مبارزه با تروریسم و جاسوسی» تأکید شده که این مراکز از وسایلی همچون «تأمین مالی عناصر حزب‌الله» لبنان و بویژه دانشگاه المصطفی استفاده می‌کنند. این انجمن اسلامی از مرکز اسلامی هامبورگ در برابر حزب دموکرات مسیحی آلمان دفاع می‌کند که خواهان ممنوعه اعلام شدن آن است.

 بر اساس گزارش دفتر حفاظت از قانون اساسی، «مرکز اسلامی هامبورگ، امتداد دولت ایران است و رئیس آن، نماینده علی خامنه‌ای است و بر خانواده‌ای مسلمان مقیم آلمان تأثیر داشته و فعالیت‌هایش به زیان ارزش‌های جامعه آلمان است. فعالیت‌های این مرکز شامل سخرانی و برپایی مراسم مذهبی و تدریس زبان می‌شود و دو فصلنامه فجر و جوانان مسلمان را منتشر می‌سازد.»

به گزارش تارنمای آمریکایی «دی کلوپ پست» تهران، کار انتشار عناصر اطلاعاتی خود را به شکل مخفیانه در کشورهایی نظیر بلغارستان، مقدونیه، کوزوو و دیگر کشورها آغاز کرده تا پایگاه‌های لجستیکی را برای برنامه‌ریزی عملیات تروریستی تشکیل دهند.

به گفته این منابع، حضور پنهان ایران در این مناطق در حال آشکار شدن است به طوری که دستگاه اطلاعاتی ایران، عناصر شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان را مامور کرده تا با توجه به حفره‌های امنیتی و عدم وجود قوانین مبارزه با تروریسم در کشورهای اروپای شرقی، این مأموریت را عملی سازند.

حکومت ایران همچنین شبکه‌های خود در کشورهای حوزه بالکان را توسعه داده زیرا فعالیت‌هایش در فرانسه، آلمان، اتریش و کشورهای اسکاندیناوی لو رفته ‌است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر