۱۳۹۹ آبان ۹, جمعه

«وحشی‌گری اسلامی» در کلیسای شهر نیس۳ کشته برجای گذاشت

  حمله با چاقو در کلیسایی در شهر نیس فرانسه، روز پنجشنبه ۲۹ اکتبر/۸ آبان، چندین کشته و مجروح بر جای گذاشت. برخی منابع در آغاز انتشار خبر مربوط به این حمله گفته‌ بودند که حادثه در نزدیکی کلیسا صورت گرفته است.

برخی منابع به خصوص شبکه تلویزیونی فرانس۲۴ نیز تایید کرده‌اند که یکی از قربانیان زنی است که سر بریده شده است. کریسین استروسی، شهردار نیس نیز در گفتگو با رسانه‌ها اعلام کرده که دو نفر در داخل کلیسا به طرزی فجیع شبیه آنجه بر سر ساموئل پتی، معلم تاریخ سربریده شده آمد، کشته شدند.

منابع محلی در شهر نیس اعلام کرده‌اند که یکی از خادمین کلیسا نیز جزو کشته‌ شدگان است.

به گزارش رسانه‌های محلی فرانسه از جمله «نیس مَتن»، پلیس در محل حادثه حضور یافته است. فرد مهاجم پس از مداخله پلیس و زخمی شدن با گلوله ماموران پلیس دستگیر و به بیمارستان منتقل شد. هنوز هویت فرد مهاجم از سوی مقامات امنیتی فرانسه فاش نشده است.

کریستین استروسی، شهردار نیس، در جنوب فرانسه گفته است شواهد از “حمله تروریستی” حکایت دارد. او با محکومیت “فاشیسم اسلامی” گفت مهاجم پیوسته “الله اکبر” می‌‎گفته است.

تصاویر منتشر شده حکایت از حضور گسترده پلیس در محل وقوع این حمله دارد. پلیس راه‌های منتهی به کلیسا را مسدود کرده است.

نمایندگان پارلمان فرانسه پس از انتشار خبر این حمله تروریستی جلسه بررسی راهکار مقابله با شیوع کرونا را قطع کرده و یک دقیقه سکوت اعلام کرده‌اند.

شهر نیس، که حمله روز پنجشنبه در کلیسای نتردام آن انجام شده، پیش از این صحنه مرگبارترین حمله این چنینی در فرانسه بوده است.

در سال ۲۰۱۶ و در جریان جشن‌های روز ملی فرانسه و سالگرد یورش انقلابیون به زندان باستیل، مهاجمی با کامیون به میان جمعیت راند و ۸۶ نفر را کشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر