۱۳۹۹ آبان ۱۰, شنبه

نسل جدید «اسلامگرایان افراطی» تهدیدی برای دموکراسی‌های اروپایی

 هزاران پناهجوی اسلامگرا که عمده آنها از خاورمیانه و شمال آفریقا در سال‌های گذشته روانه اروپا شدند، اکنون به یک تهدید اجتماعی و ملّی برای کشورهای با اکثریت جمعیت مسیحی این قاره تبدیل شده‌اند.

«محبت نیوز»- قتل یک معلم تاریخ توسط یک جوان مسلمان ١٨ ساله در فرانسه شوک بزرگی برای فرانسوی‌ها بود.
در این حمله تروریستی که ۱۶ اکتبر در نزدیکی مدرسه راهنمایی «بوآ دولن» واقع در شهر «کُنفلان-سنت-اونورین» در شهرستان «ایولین» در حومه پاریس اتفاق افتاد یک مسلمان افراطی سر معلم تاریخ این مدرسه راهنمایی را برید و جنازه وی را در وسط خیابان رها کرد.
منابع امنیتی فرانسه می‌گوید در ارتباط با این حمله تروریستی والدین مهاجم، پدربزرگ و و برادر کوچکترش و تعدادی از بستگانش بازداشت شده‌اند. پدر دختر دانش آموزی نیز که از این موضوع بر آشفته و این آموزگار را به نشان دادنِ تصاویر برهنه محمد پیامبر اسلام به شاگردان کلاس سوم مدرسه راهنمایی متهم کرده در میان بازداشت شدگان قرار دارد.
رادیو فرانسه نوشته طبق اطلاعاتی که تا کنون رسانه‌های فرانسه در اختیار دارند، وی در یکی از کلاسهای خود کاریکاتورهای پیامبر اسلام« محمد» را برای شاگردانش نشان داده بود. این موضوع باعث شده بود که یک هفته پیش، احساسات شدیدی نسبت به این عمل در این موسسه آموزشی برانگیخته شود.
رودریگو آرناس، مدیر مشترک موسسه FCPE این آموزگار در روز درس تاریخ «قبل از نشان دادن نقاشی پیامبر اسلام از شاگردان مسلمان خواسته بود که اگر مایلند کلاس را ترک کنند. این کاریکاتورها تصویر پیامبر اسلام را در حالت خمیده با ستاره‌ای که روی باسنش کشیده شده بود، نشان می‌داد و نوشته بود یک ستاره متولد می‌شود.»
امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به این قتل مذهبی گفت «یکی از شهروندان ما به قتل رسید، زیرا او به شاگردان آزادی بیان را آموزش می‌داد. آزادی ایمان داشتن یا نداشتن…او قربانی یک حمله تروریستی اسلامی شد». امانوئل ماکرون به «کلیه آموزگاران فرانسه» اطمینان داد که «همه، تمام فرانسه، با آنهاست» و وعده داد که دولت «همۀ آنها را تحت حمایت و محافظت قرار می‌دهد» تا آنها بتوانند «فردا آزادانه به آموزش بپردازند و شهروندانی آزاد پرورش دهند.»
اکنون این پرسش در محافل اجتماعی و سیاسی مطرح است که آینده دموکراسی‌هایی با اکثریت جمعیت مسیحی در مقابل اقدامات ضد امنیتی مسلمانان افراطی که در آن کشورها ساکن‌اند چه خواهد شد؟ آیا قرار است مسیحیان در کشورهای خودشان نیز توسط مسلمانان مورد تهدید قرار گیرند

هزاران پناهجوی اسلامگرا که عمده آنها از خاورمیانه و شمال آفریقا در سال‌های گذشته روانه اروپا شده اند، اکنون به یک تهدید اجتماعی و ملّی برای کشورهای با اکثریت جمعیت مسیحی این قاره تبدیل شده‌اند. در آلمان در مساجد و مراکز دینی که تحت نفوذ حزب‌الله و جمهوری اسلامی قرار دارند تا مدارس دینی فرانسه و اروپای شمالی هر جا محافل اسلامی برقرار است سطح تهدید بیشتر است. این وضعیت مورد توجه فعالان رسانه‌ای هم قرار گرفته است.
علیرضا رایگان از کاربران توییتر در یک رشته توییت می‌نویسد: «کشورهای اروپایی مثل فرانسه و آلمان به هیچ عنوان پناهنده‌هایی که کیس‌های عقیدتی مانند سب النبی، توهین به مقدسات و مشابه این موارد رو قبول نمی‌کنند؛ اما پناهنده‌های سوری و پاکستانی را با ریش‌های نیم متری و خانواده‌های پرجمعیت و چند همسری و به شدت متعصب و افراطی وارد این کشورها می‌کنند.»
چرا پناهندگان عقیدتی از کشورهای اروپایی دیپورت می‌شوند اما خانواده‌های مسلمان افراطی با سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود چنین راحت تابعیت یکی از کشورهای اروپایی را می‌گیرند؟ پیوستن صدها مسلمان اروپایی به داعش تجربه بزرگی برای دولتمردان اروپایی بود که در سیاست‌های خود تجدید نظر کنند. آیا قرار است چون سیاستمداران غربی موافق سرنگونی رژیم‌های دیکتاتور مثل بشار اسد نیستند پیامدهای ناشی از بحران سوریه به شهروندان اروپایی تحمیل شود؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر