۱۳۹۹ آذر ۱۱, سه‌شنبه

آیا اسرائیل فخری‌زاده را ترور کرده؟ یک افسر سابق موساد پاسخ می‌دهد

 س از آن‌که تهران دوشنبه 30 نوامبر 2020 مجددا اتهام علیه اسرائیل و سازمان مجاهدین خلق، گروه مخالف رژیم، مبنی بر نقش داشتن در ترور محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای ایران که شنبه در پایتخت کشته شده را مطرح کرد، یوسی میلمان کارشناس امنیتی و افسر سابق موساد اسرائیل در این‌باره تاکید کرد که این حادثه ترور توسط موساد اسرائیل و طی عملیات از پیش طرح‌ریزی شده‌ای صورت گرفته است.


یوسی میلمان در ادامه اظهاراتش گفت که علی‌رغم عدم تایید یا نفی آن او اعتقاد راسخی دارد که این عملیات ترور از سوی اسرائیل انجام شده است.

این کارشناس امنیتی و افسر سابق موساد گفت که بنا به تجربه بلند مدت او اسرائیل عملیات ترور فخری‌زاده را طی عملیاتی که از پیش برای آن طرح‌ریزی کرده، انجام داده است.

این افسر سابق موساد اسرائیل گفت که این اولین باری نیست که یک دانشمند ایرانی در خیابان‌های تهران ترور می‌شود.

از سویی سازمان «مجاهدین خلق» گروه مخالف رژیم ایران نیز دوشنبه اتهام‌های مطرح شده تهران علیه این سازمان مبنی بر نقش داشتن در ترور محسن فخری زاده را نپذیرفته و گفته‌های مقامات رژیم ایران در این‌باره را «کینه و دروغ» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سازمان مجاهدین خلق در بیانیه‌ای گفته که اتهام آن به کشتن دانشمندان هسته‌ای موضوع جدیدی نیست و این فقط واکنشی به افشای کل ساختار هسته‌ای و برنامه هسته ای رژیم آخوندی است.

شایان ذکر است که طرف‌های زیادی در ایران اسرائیل را به انجام عملیات ترور فخری‌زاده متهم کرده‌اند و در این راستا علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران در حاشیه مراسم تدفین محسن فخری‌زاده مقام هسته‌ای و دفاعی ایران در گفت‌وگویی ضمن اتهام اسرائیل به نقش داشتن در ترور فخری زاده اظهار داشت:«دستگاه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی به این اطلاعات رسیدند که ایشان هدف است و در همین نقطه‌ای که به شهادت رسید، قرار است اقدامی علیه ایشان صورت بگیرد».

شمخانی افزود: «تقویت لازم هم در رابطه با حفاظت او صورت گرفت، اما این بار دشمن از سبک و شیوه کاملا جدید و حرفه‌ای و تخصصی استفاده کرد، هیچ کسی در محل حادثه نبوده و از تجهیزات الکترونیک استفاده شده و متاسفانه موفق شدند بعد از 20 سال به هدفشان برسند».

به گفته شمخانی، این بار نیز سیستم‌های اطلاعاتی ایران احتمال وقوع حادثه علیه فخری‌زاده و محل بروز احتمالی حادثه را پیش‌بینی کرده بودند اما به علت تواتر اخبار در طول این 20 سال «جدیت مورد نیاز» اعمال نشد و این بار آنها موفق شدند و پیش از این، عملیات‌‌های ناکام فراوانی بود که محقق نشد.

شایان ذکر است فخری زاده ریاست برنامه هسته‌ای ایران تحت عنوان «آماد» را بر عهده داشت که اسرائیل و غرب آن را برنامه‌ای نظامی با هدف دستیابی به سلاح هسته‌ای می‌دانند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر