۱۳۹۹ آذر ۱۳, پنجشنبه

ایران میلیون‌ها دلار را صرف توسعه عتبات عراق می‌کند

 ایران با صرف میلیون‌ها دلار برای توسعه عتبات «مقدس شیعه» در عراق، در راستای تقویت نفوذ خود در این کشور گام برمی‌دارد که آخرین اقدام از این دست، توسعه «حرم حسینی» است که چیزی بالغ بر 600 میلیون دلار صرف آن شده ‌است.


تهران در راستای راهبرد توسعه‌طلبانه خود در عراق، میلیون‌ها دلار را برای توسعه زیارتگاه‌های شیعه و بهره‌برداری سیاسی و فرهنگی از این سرمایه‌گذاری‌ها هزینه می‌کند.

ناظر اجرایی پروژه توسعه حرم حسینی در کربلا بر عهده «حسن پلارک» فرمانده برجسته سپاه پاسداران و رئیس ستاد بازسازی عتبات است که اخیراً به اتهام قاچاق اسلحه و اقدامات اطلاعاتی و پولشویی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داده شده ‌است.

پیمانکار این پروژه، شرکتی است که پلارک و سپاه پاسداران مالک آن هستند و مرتبط با خامنه‌ای رهبر نظام بوده و در لیست تحریم‌های آمریکا گنجانده شده‌ است.

در گزارش رویترز آمده‌ است که این پروژه بر میزان نفوذ ایران در عراق خواهد افزود و تعامل بازرگانی میان دو کشور را از طریق گردشگری دینی عمیق‌تر خواهد کرد که دومین منبع درآمدزا برای عراق بعد از نفت است.

گزارش رویترز تأکید دارد که ایران از این ویژگی و پتانسیل گردشگری دینی در دیگر مناطق نیز برای مقابله با تحریم‌های غرب علیه خود استفاده می‌کند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر