۱۳۹۹ آذر ۲۵, سه‌شنبه

سوال پدر روح‌الله زم از ابراهیم رئیسی: چرا قوه قضاییه نام فرزندم را به نیما تغییر داد؟

 :محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی «آمدنیوز» از اینکه قوه قضائیه در نخستین اطلاعیه رسمی پس از اعدام او، نام فرزندش را از روح‌الله را به «نیما» تغییر داد، انتقاد کرد.


آقای زم در پستی که روز سه‌شنبه ۲۵ آذر در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد، نوشته است که نام فرزند او در دوران محمدرضا پهلوی جزو نام‌های «ممنوعه و جرم» بود، ولی خانواده او بر انتخاب این نام اصرار داشتند و در همه سال‌های زندگی، او را با این نام «شناخته و صدا زده‌اند».
او تاکید کرده است که همه مراحل رسیدگی به پرونده قضایی فرزندش «با ذکر نام اصلی متهم، یعنی روح‌الله انجام گرفته» ولی در اولین اطلاعیه رسمی قوه قضاییه درباره اعدام روح‌الله زم، نام او «به نیما تغییر داده شده است».

اشاره آقای زم متوجه اطلاعیه روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران است که روز ۲۳ آذرماه صادر شد. تغییر نام «روح‌الله زم» به «نیما زم» پیش از این در برخی رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران نیز سابقه داشته است.

محمد علی زم در این یادداشت از ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه پرسیده است که این اقدام «مستند به چه قانون و یا اراده فراقانونی» صورت گرفته است.

آقای زم پیش از این هم در یادداشت دیگری نوشته بود که عجله کردن در اعدام روح‌الله زم نشان دهنده «اراده حقیقی قانونی و فراقانونی» بوده است.

پدر روح‌الله زم اشاره نکرده است که منظور او از اراده فراقانونی چیست ولی بررسی پرونده آقای زم نشان می‌دهد که وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در مراحل مختلف مسئول پرونده او بوده‌اند.

روح‌الله زم، مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز، طبق گزارش‌ دادسرای عمومی و انقلاب تهران سحرگاه ۲۲ آذر اعدام شد.

روح‌الله زم که در فرانسه زندگی می‌کرد، مهرماه ۹۸در سفری به عراق بازداشت و به ایران تحویل داده شد.

قوه قضاییه ایران و نهادهای امنیتی پیش از اعدام او که به گفته نهادهای حقوق‌بشری غیرقانونی بوده است، چند بار اقدام به ضبط و پخش اعترافات اجباری آقای زم در تلویزیون حکومت ایران کرده‌اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر