۱۳۹۷ مرداد ۲۷, شنبه

فاضل لنکرانی: علت واقعی بیماری اوتیسم فاصله گرفتن از اسلام است!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم می‌گوید مطابق آموزه‎های دینی به طور قطع فاصله گرفتن از دستورات دینی در بسیاری از بیماری‎ها و مشکلات تأثیر دارد.
روحانیون و علمای حکومتی در جمهوری اسلامی برای بافتن خزعبلات با هدف سرکار گذاشتن عوام‎الناس گوی سبقت را از هم می‎ربایند.
شیخ محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران اوتیسم در سخنانی که با حضور تعدادی از روحانیون برگذار شده گفته بیماری‎های صعب العلاج از جمله اوتیسم باید در حوزه و دانشگاه به بحث گذاشته شده و مشخص شود که علت واقعی آن چیست و آیا فاصله گرفتن از دستورات دینی در پیدایش بیماری‎ها دخیل ا
فاضل لنکرانی تاکید می‎کند «امروز متأسفانه از دستورات دینی در بسیاری از امور مهم زندگی مانند تغذیه، ازدواج، سبک زندگی و سایر عرصه‎ها فاصله گرفته می‎شود که این مسئله خود در پیدایش بسیاری از امراض و مشکلات زندگی بشر تأثیر دارد.
او گفته «جا دارد که یک همایش علمی در این باره گرفته شود و حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی و دینی درباره این مسئله نظریه و راه حل ارائه دهند» اما نگفته آخوندها و طلاب در مورد اوتیسم چند واحد علمی در حوزه‎های علمیه یا دروس خارج فقه گذارنده‌اند!
لنکرانی تشریح کرده وقتی به روایات اهل بیت مراجعه می‎کنیم در می‎یابیم که برای این قضیه چندین نکته فردی و حکومتی وجود دارد! اول اینکه بپذیریم بیمار اوتیسم یک بیمار است و عیادت از او بسیار در نزد خدای متعال پاداش دارد و دوم اینکه حل مشکلات بیماران به خصوص این بیماران اوتیسمی خود قضای حاجت مؤمن است و پاداش‎های زیادی در نظر گرفته شده است.
اوتیسم یا درخودماندگی نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیرطبیعی مشخص می‌شود. روحانیون تلاش می‎کنند شکاف خود با جامعه را کم کنند اما فساد دامن گیر آنهاست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر