۱۳۹۷ شهریور ۱, پنجشنبه

اسامی اسلامگرایان تندرو در گروه «ناظر عالی منع تبعیض سوئد» خبر ساز شد

یک روزنامه نگار سوئدی فاش کرد که افرادی که در «گروه مرجع» ناظر عالی منع تبعیض (د او) جهت مشاوره در جریان رسیدگی به این گونه موارد عضویت دارند، خود از اعضای گروه های اسلامی افراطی هستند.
پرداخت ۴۰ هزار کرون «خسارت» به یک زن مسلمان که از دست دادن با یک مرد در یک مصاحبه کاری خودداری ورزیده بود به بحث های وسیعی در طی روزهای گذشته در سوئد دامن زده است.
به نقل از استکهلمیان، این زن توانست با کمک «ناظر عالی منع تبعیض» (د او) که پرونده را به دادگاه امور استخدامی کشید تقاضای ۸۰ هزار کرون «خسارت» کند. دادگاه امور استخدامی خسارت را به ۴۰ هزار کرون کاهش داد.
روز گذشته کاترینا یانوش روزنامه نگار سوئدی فاش کرد که افرادی که در «گروه مرجع» ناظر عالی منع تبعیض (د او) جهت مشاوره در جریان رسیدگی به این گونه موارد عضویت دارند خود از اعضای گروه های اسلامی افراطی هستند.
این افشاگری تعجب بسیاری را برانگیخت و بازتابی وسیع در سو
از جمله نیما درویش یکی از پر مخاطب ترین بلاگرهای سوئد با تیتر «مرا دست انداخته اید یا واقعیت است؟ اینها عضو گروه مرجع ناظر عالی منع تبعیض هستند؟» فهرست اسامی را در توئیتر خود منتشر کرده است.
کاربر دیگری می نویسد «درست بمانند آن است که ال کاپون را به عضویت گروه مرجع دادگاه رسیدگی به جرایم بزهکاران در آوریم».
در فهرست اعضای «گروه مرجع» ناظر عالی منع تبعیض در سوئد که توسط کاترینا یانوش منتشر شده است نام فاطمه دوباکیل به چشم می خورد که قبلن مخالفت خود با مجازات کردن افرادی که سفرهای تروریستی انجام می دهند را بیان کرده است. نام دیگری در این فهرست رشید موسا است که خواستار اعمال قوانین شریعه در سوئد است.
تعدادی از این افراد از اعضای افراطی ترین سازمان های اسلامی از قبیل «ابن الرشد» و «کمیته حقوق بشر اسلامی» دیگر سازمان ها و انجمن های اسلامی دیگری است که نامشان در فهرست فوق به چشم می خورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر