۱۳۹۷ شهریور ۸, پنجشنبه

علام جنگ رئیس ستاد نیروهای مسلح ایران: اگر آمریکا فروش نفت ما را منع کند بهای سنگینی خواهد پرداخت

محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران عصر چهارشنبه 29 اوت ضمن تهدید به ناامن کردن منطقه خلیج هشدار داد که اگر ایالات متحده آمریکا و دیگر نیروهای بیگانه حاضر در منطقه خاورمیانه تلاش کنند صادرات نفت ایران را متوقف کنند باید بهای سنگینی را برای انتقال نفت از این منطقه بپردازند.
 
باقری در پایان نشست فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران گفت:«ارتش آمریکا و دیگر نیروهای بیگانه که در خاورمیانه حضور داشته و نیتهایی در سر دارند به خوبی میدانند اگر کوچکترین خطایی در منطقه انجام دهند بهای سنگینی برای آن خواهند پرداخت».
 
وی در ادامه تکرار تهدیدات کشورش در متوقف کردن صادرات نفت منطقه در صورت ممانعت از صادرات نفت آن از سوی آمریکا گفت:«اگر شرایطی توسط دشمن ایجاد و از صادرات نفت ایران جلوگیری شود دشمن باید بهای سنگینی را برای خروج نفت از این منطقه بپردازد».
 
به گزارش مهر، باقری افزود:«:«دشمن در این رویارویی هزینه زیاد و تلفات سنگینی خواهد داد و آنها به هیچ هدفی دست نخواهند یافت».
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد:«اگر دشمن روزی را بیاورد که نفت ایران از تنگه هرمز به هیچ وجه صادر نشود امنیتی برای دیگران هم وجود نخواهد داشت و نفت دیگری نیز از منطقه به بیرون صادر نخواهد شد».
 
باقری همچنین توضیح داد:«اگر در این شرایط نفتی هم بخواهد از منطقه خارج شود باید بهای سنگینی را برای آن بپردازند و این حرف نهایی ایران است».
 
وی در ادامه به حضور ناوهای آمریکایی در منطقه خلیج اشاره کرده اظهار داشت:«تحرکات نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج به دقت رصد می شود و اگر اقدامی خلاف قوانین بین المللی انجام دهند از این اقدام جلوگیری شده و به آنها تذکر داده می شود».
 
پیش از این مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در واکنش به اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر کنترل تنگه هرمز، تاکید کرده بود ایران قادر به کنترل تنگه هرمز نبوده و نخواهد بود.
 
پومپئو دوشنبه 27 اوت با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «تنگه هرمز، تحت نظارت قوانین دریانوردی بین المللی قرار دارد و ایران بر خلاف ادعایش، قادر به کنترل آن نیست.
پومپئو در این توئیت ضمن تاکید بر اینکه «تنگه هرمز آب راهی بین المللی است» افزود:«ایالات متحده به همکاری با متحدان در منطقه برای تضمین آزادی دریانوردی بینالمللی حرکت بازرگانی در آبهای بین المللی ادامه خواهد داد».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر