۱۳۹۷ شهریور ۸, پنجشنبه

محمود عباس: نابودی «اسرائیل» را نمی پذیریم

طبق اظهار دو اسرائیلی که با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی ملاقات و سپس با تایمز اسرائیل گفتگو کردند، محمود عباس گفته در مورد مساله حساس پناهندگان فلسطینی، از راه حلی که منجر به «نابودی اسرائیل» شود، حمایت نخواهد کرد.
 مقام رسمی فلسطینی مضمون عبارت را تایید کرد، اما گفت عباس در بیان این معنی از کلمات متفاوتی بکار برده است – که مایل نیست اسرائیل را در [سیل] پناهنده های فلسطینی «غرق کند».
به نقل از تایمز اسرائیل، طبق اظهار دو اسرائیلی که روز سه شنبه با محمود عباس ملاقات کرده و روز چهارشنبه با تایمز اسرائیل گفتگو کردند، رئیس تشکیلات خودگردان گفته است در مورد مساله حساس پناهندگان فلسطینی، از راه حلی که منجر به «نابودی اسرائیل» شود، حمایت نخواهد کرد.
ایلای آلون، پروفسوری در مرکز بینارشته ای هرزلیا، که به مکالمه به زبان عربی کاملن مسلط است، در گفتگویی تلفنی گفت «او به ما گفت از هیچ راه حلی برای مساله پناهندگان که منجر به «نابودی اسرائیل» شود حمایت نخواهد کرد.
سخنان عباس در میانه گزارش هایی مطرح شد حاکی از این که ایالات متحده مطالبه فلسطینیان مبنی بر «حق بازگشت» میلیون ها فلسطینی که از سوی سازمان ملل پناهنده به شمار می آیند را «رد خواهد کرد» و بودجه آژانس کار و امداد که در سازمان ملل به أمور پناهندگی رسیدگی می کند را قطع خو
چنان که پیش از این نیز گزارش شده بود، عباس همچنین به اسرائیلی هایی که روز سه شنبه با او ملاقات کرده اند گفته است به گمان وی کشور آتی فلسطینی می بایست غیرنظامی باشد، و به این ترتیب از یکی از مطالبات کلیدی اسرائیل در هر قرارداد صلحی، به طور کم سابقه حمایت کرده است.
عباس ۸۳ ساله روز سه شنبه با آلون ملاقات کرد؛ آلون، پسر کفیر آلون، رئیس یک سازمان غیرانتفاعی توسعه تجاری اسرائیلی؛‌ یاکوف کرکوکلی از ساکنان نواحی مرکزی اسرائیل که اصلیت اش از بغداد است؛‌ و امیر شوآلی، افسر بازنشسته موساد، در مقر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطینی در رام الله.
کمیته فلسطینی روابط متقابل با جامعه اسرائیل، نهادی از سازمان آزادیبخش که تحت رهبری محمود المدنی از اعضای کمیته مرکزی فتاح فعالیت می کند، این جلسه را ترتیب داد.
کفیر آلون، سخنان پدر خود را منعکس نمود. وی گفت «عباس گفت منطقی نیست که اسرائیلی تمامی پناهنده های فلسطینی را جذب کند». «به ما گفت مخالف این امر است زیرا این به نابودی اسرائیل منجر خواهد شد. اما همچنین گفت ما هنوز هم می بایست راه حلی برای مساله پناهنده ها پیدا کنیم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر