۱۳۹۷ تیر ۳۱, یکشنبه

موج تبلیغات جمهوری اسلامی برای لاپوشانی آزار و اذیت اقلیت‎های مذهبی در ایران

جمهوری اسلامی فاز تازه‎ای از لاپوشانی برای کمرنگ جلوه دادن ظلم و رفتارهای تبعیض آمیز علیه غیرمسلمانان به راه انداخته است.
مقام‌های آمریکایی می‎گویند دونالد ترامپ با هدف تحریک ناآرامی‎ها در ایران و اعمال فشار به جمهوری اسلامی برای متوقف کردن برنامه‎های اتمی و حمایت از گروه‎های ستیزه‌جو در خاورمیانه کمپین به راه انداخته است.
به گزارش رویترز این کمپین شامل سخنرانی و اطلاع رسانی در مورد فساد و غارت‎ها و دزدی‎های حکومت و رهبران جمهوری اسلامی از جیب مردم است.
همچنین مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه، ۳۱ تیر، ساعت ۲۱ به وقت واشنگتن (۵:۳۰ بامداد دوشنبه به وقت ایران) در کالیفرنیا در نشستی با عنوان «حمایت از صداهای ایرانی» در مورد پشتیبانی ایالات متحده از خواسته‌های مشروع مردم ایران سخنرانی می‌کند.
یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته پمپئو در این نشست در باره‎ی حمایت از مطالبات مشروع مردم ایران و به خصوص در زمینه‎ی اقتصادی و فساد مسئولان رژیم سخنرانی می‎کند. همچنین در پیش کنفرانسی که وزارت خارجه آمریکا در روزهای اخیر برگزار کرد عنوان شده بخشی از سخنرانی وزیر خارجه آمریکا مربوط به آزار و اذیت اقلیت‎های دینی در ایران و تبعیض و عدم رعایت حقوق بشر است.
بر همین اساس جمهوری اسلامی فاز تازه‎ای از لاپوشانی برای کمرنگ جلوه دادن ظلم و رفتارهای تبعیض آمیز علیه غیرمسلمانان به راه انداخته است که به نظر می‏رسد بازگشت “سپنتا نیکنام” عضو معلق شورای شهر یزد به این شورا بخشی از آن است.
رسانه‎های حکومتی داخل ایران موجی از فضاسازی به نفع جمهوری اسلامی به راه انداختند و در مصاحبه‎های پیاپی با رهبران اقلیت‎های آشوری و ارمنی داخل کشور که اغلب آنها وابسته به نظام هستند وانمود می‌کنند شرایط اقلیت‌های دینی به خصوص مسیحیان در ایران عادی است و جالب اینکه وبسایت‎های امنیتی مثل «دیده بان» و «مشرق» بیشتر از سابق مواضع آن‌ها را پوشش می‎دهند.
به عنوان مثال “داریاووش عزیزیان” کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گفته برگزاری مسابقات ورزشی در عرصه بین‎المللی همچون جام «تموز» نشان می‌دهد اقلیت‎های دینی مقیم ایران همواره در سایه چتر امنیتی جمهوری اسلامی ایران و در کنار سایر هموطنان نوع دوست خود در صلح و صفا زندگی می‌کنند.
او گفته «حمایت مسوولان نظام از انجمن آشوریان و تامین اعتبار لازم برای برگزاری این مسابقات، موجب دلگرمی و عامل افتخار آشوریان ایران در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شده است.»
عزیزیان گفته «برخورداری آشوریان از باشگاه خصوصی، کرسی مجلس شورای اسلامی و حمایت مالی برای برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از برکت های نظام جمهوری اسلامی ایران است که در اختیار آشوریان ایران و انجمن آشور ارومیه قرار دارد.»
همواره این پرسش از مقام‎های جمهوری اسلامی و یا رهبران اقلیت‎های دینی در ایران مطرح است که اگر چتر جمهوری اسلامی بر سر اقلیت‎های دینی سایه انداخته علت مهاجرت آن‌ها چیست؟ چرا در چهل سال گذشته حتی یک وزیر و معاون وزیر از اقلیت‎های دینی در کشور انتخاب نشده؟ چرا آن‌ها نمی‎توانند مانند دیگر شهروندان ایران در بسیاری از سازمان ها از جمله ارتش و نیروی انتظامی استخدام شوند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر