۱۳۹۷ تیر ۳۰, شنبه

پاسخ مدیر روزنامه شرق به متکی: من اظهار شرمندگی نکردم؛ سه حرف خلاف واقع در یک پاراگراف زده‌اید

در برابر روایت منوچهر متکی از محتوای مکالمه تلفنی مدیرمسئول «شرق»، مهدی رحمانیان روایت دیگری ارائه می‌کند. رحمانیان با تکذیب سخنان متکی اظهار کرد: آقای متکی در پاراگراف اول نامه‌ای که خطاب به رئیس بانک مرکزی نوشته است، اشاره‌ای به شخص بنده و روزنامه «شرق» کرده است. در همین پاراگراف اول سه خلاف واقع از سوی ایشان مطرح شده است. آقای متکی ادعا کرده‌‌اند برای انتشار گزارش مربوط به تخلفات مؤسسه ثامن‌الحجج بین بنده به‌عنوان مدیرمسئول روزنامه «شرق» و سردبیر روزنامه اختلاف وجود داشته است. در ادامه خلاف بین دیگری مطرح کرده‌‌اند مبنی‌بر اینکه مدیرمسئول «شرق» اظهار شرمندگی و تأثر کرده است و در نهایت هم ایشان مدعی شده‌اند، طبق درخواست بانک مرکزی گزارش یادشده در روزنامه شرق منتشر شده است. من راجع به ادامه نامه ایشان که چقدر حق یا باطل در آن وجود دارد، هیچ اظهارنظر و قضاوتی نمی‌کنم، چراکه به بنده مربوط نمی‌شود، اما اگر مابقی نامه به سیاق همین پاراگراف اول واجد موارد خلاف باشد، باید به خدا پناه برد. فردی که ادعا می‌کند ۴۰ سال است در این کشور خدمت کرده و در یک پاراگراف نامه خود سه خلاف بین را مطرح می‌کند».
دلیلی ندارد اظهار شرمندگی کنم
مهدی رحمانیان در توضیح ادعاهای مطرح‌شده در نامه نوشته‌شده از سوی منوچهر متکی بیان کرد: در مورد اولین سخن خلاف واقع آقای متکی باید توضیح دهم که به‌هیچ‌عنوان اختلاف‌نظری میان بنده و سردبیر روزنامه در خصوص انتشار این گزارش وجود نداشته و من در عجبم که ایشان این کشف بزرگ را چطور انجام داده‌اند. در ادامه باید صریحا بگویم، من هیچ اظهار شرمندگی‌ای از انتشار این گزارش نکردم. همکاران بنده مدتی بود، برای نگارش این گزارش در حال تحقیق بودند و به آنها سپرده بودم تمام جوانب حقوقی و حرفه‌ای محتوای گزارش بررسی شود و بعد از آن به مرحله انتشار برسد و این اتفاق هم افتاد. بنابراین دلیلی نداشته است، بنده برای گزارش حرفه‌ای که در آن حداقل به زعم ما از حقوق ملت دفاع می‌شود، اظهار شرمندگی کنم. من به آقای متکی در مکالمه تلفنی عرض کردم اگر در این گزارش نکته‌ای خلاف واقع بیان شده باشد و از این رهگذر به شما یا هر فرد دیگری آسیبی رسیده باشد، ناراحت خواهم شد، ولی خلاف واقعی اثبات نشده است و جمله بنده مشروط به اثبات و ذکر یک «اگر» است».
رحمانیان با رد ادعای درخواست بانک مرکزی برای انتشار گزارش در «شرق» تصریح کرد: «هیچ‌کس از بانک مرکزی و هیچ نهاد یا سازمان دیگری به ما سفارش نوشتن گزارش را نداده است. نه در گذشته و نه در زمان حال و نه در آینده ما نگارش هیچ گزارش سفارشی‌ای را نپذیرفته و نمی‌پذیریم. گزارش مربوط به پرونده تخلفات ثامن‌الحجج صرفا توسط همکاران بنده تهیه شده است که اطلاعات مندرج در آن گزارش بر اساس قرائت‌های جلسات علنی دادگاه توسط نماینده دادستان و همچنین بخشی هم بر مبنای گزارش‌های منتشرشده از جلسات دادگاه در خبرگزاری میزان است».
هرچند در گزارش «شرق»، هیچ اشاره‌ مستقیمی به فردی نشده بود و نام مجری‌های تلویزیونی به صورت مخفف آمده بود، اما دو مجری تلویزیونی نسبت به انتشار این گزارش واکنش نشان دادند. وکیل مهران مدیری اعلام کرد از روزنامه «شرق» شکایت کرده و احسان علیخانی در کانال تلگرامی خود نوشت: «اگر منظور رسانه‌های مجازی و غیرمجازی از (ا- ع) همان احسان علیخانی است که باید بگویم؛ اشتباه گرفتید. آن دزد اموال بیت‌المال و مردم من نیستم. هزینه‌های اکثر برنامه و‌ سریال‌های پربیننده در تلویزیون به‌عهده اسپانسرهاست و من با نظارت صداوسیما و به‌عنوان تهیه‌کننده برنامه به یک مؤسسه قانونی معرفی شدم و بابت شش عنوان برنامه از این مؤسسه مبلغ مذکور را دریافت کردم». در ا دامه متن کامل تلگرامی احسان علیخانی که اتفاقا صادقانه و حرفه‌ای است، می‌آید:
من احسان علیخانی، مجری و تهیه‌کننده تلویزیون و سینما هستم. اگر منظور رسانه‌های مجازی و غیرمجازی از «ا-ع» همان احسان علیخانی است که باید بگویم اشتباه گرفتید. آن دزد اموال بیت‌المال و مردم، من نیستم.
کار من رسانه است. در رسانه بزرگ شدم، در رسانه بالیدم و در رسانه زندگی می‌کنم. بیش از بسیاری از کسانی که در این دو روز من را شماتت کردند، درک می‌کنم. می‌دانم و تجربه کرده‌ام که معمولا «آدم‌ها در فضای مجازی عجیب و بدجنس می‌شوند».
جملات زهرآگین است که از دیروز به سمتم سرازیر می‌شود. یک راه‌حل ساده این بود: «سکوت کنم».
خبر دریافت سه‌میلیاردی (ا-ع) که از خبر مرگ احسان علیخانی بزرگ‌تر نیست و فراموش می‌شود؛ اما با خودم گفتم چرا باید من را با (ا-ع) اشتباه بگیرند؟ موج بعدی افشاگری که آمد، آیا من را کنار چند نام اختصاری دیگر می‌گذارند؟
اینها توضیح من است برای کسانی که احسان علیخانی را با (ا-ع) اشتباه گرفتند و برای آنها که سعی کردند احسان علیخانی یا همان (ا-ع) را وسط بیندازند تا خودشان دیده نشوند:
(ا-ع) چهره مرموزی است که تا آرنج دستش به خیانت در بیت‌المال آلوده است. مثل خیلی‌های دیگر که دستشان در جیب مردم رفت و بعدها نه از زندان که سر از جاهای دیگر درآوردند؛ جایی شبیه کانادا.
اما من احسان علیخانی هستم تهیه‌کننده و مجری تلویزیون، تأکید می‌کنم تهیه‌کننده! در تهران زندگی می‌کنم و خانه و دفترم هم مشخص و عیان است.
من احسان علیخانی مثل خیلی از شهروندان دیگر روزانه چشمم به اخبار است تا ببینم در این شرایط اقتصادی، دلار، یورو، سکه، بی‌برقی، بی‌آبی، بدهی هزاران‌میلیاردی تعداد اندکی‌ به سیستم بانکی، عدم انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی و… تکلیف زندگی‌مان چه می‌شود؟ اما به‌جای جواب اینها چه دیدم؟ اسم خودم را. این چند خط بعدی را بخوانید تا اصل مطلب دستتان بیاید و بعد شاید فرق میان احسان علیخانی و (ا-ع) هم برای شما روشن شد:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر