۱۳۹۷ شهریور ۱۳, سه‌شنبه

پناهجوی مسلمان در هلند برای دفاع از اسلام با چاقو به دو جهانگرد حمله کرد

مرد جوانی که در آمستردام با چاقو به دو جهانگرد حمله کرد، از آلمان به هلند رفته بود. او در ایستگاه راه آهن آمستردام دو جهانگرد را به شدت زخمی کرد. او اکنون گفته است که هدفش دفاع از اسلام بوده است.
 مرد جوانی که به اتهام حمله به دو جهانگرد در ایستگاه راه‌آهن آمستردام دستگیر شده، می‌گوید به این اقدام دست زده چون به نظرش به اسلام توهین شده است. بنا بر اعلام دستگاه قضایی هلند، متهم معتقد است که به اسلام، پیامبر اسلام و کتاب مقدس مسلمانان بارها توهین شده است. متهم در همین رابطه به نام خیرت ویلدرس، سیاستمدار راست‌گرا و پوپولیست هلندی هم اشاره کرده است.
به گفته دویچه وله،خیرت ویلدرس و حزبش، “حزب برای آزادی” با اقداماتشان بارها اعتراض مسلمانان را برانگیخته‌اند. ویلدرس اخیرن اعلام کرده بود که قصد دارد در پارلمان هلند مسابقه کاریکاتور با موضوع پیامبر اسلام برپا کند. او البته روز پنجشنبه و پس از آن‌که به مرگ تهدید شد و پس از تهدید طالبان افغانستان به حمله، مسابقه را لغو کر
تحت نظر در بیمارستان
متهم حمله آمستردام روز جمعه به دو جهانگرد آمریکایی در ایستگاه راه‌آهن این شهر حمله و آنها را با ضربات کارد به شدت زخمی کرد. پلیس در ادامه او را به ضرب گلوله مجروح و دستگیر کرد. دادستانی هلند اعلام کرده که این جوان ۱۹ ساله ساکن آلمان، به ابتکار خود به هلند سفر کرده تا دست به این اقدام بزند. مدرکی دال بر مشارکت دیگران به دست نیامده است. یک قاضی برای متهم فعلن دو هفته قرار بازداشت صادر کرده است. او در حال حاضر در بیمارستانی تحت نظر است.
وزارت کشور آلمان اعلام کرده که این فرد افغانی‌تبار به عنوان فردی خطرناک یا “فردی مهم” شناخته نمی‌شده است. به گفته یک سخنگوی این وزارتخانه، پرونده پناهجویی این فرد هنوز بسته نشده بوده است؛ او به رد تقاضای پناهندگی‌اش اعتراض کرده بوده و این اعتراض در نوبت رسیدگی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر