۱۳۹۷ شهریور ۱۵, پنجشنبه

اهل بیت رفسنجانی علیه کروبی: زبان شیخ باز شد، به آقازاده‎ها برخورد!

 کروبی در نامه اخیر خود به خبرگان، مادام‎العمر شدن رهبری و «مطلقه» شدنِ ولایت فقیه را به گردن هاشمی رفسنجانی انداخت.
- آنچه کروبی گفت، فرزندان هاشمی رفسنجانی را شاکی کرده است.
- فاطمه دختر بزرگ خانواده رفسنجانی علیه کروبی مصاحبه کرده و گفته حصر به کروبی فشار آورده و او خلاف واقع می‎گوید.
- یاسر هاشمی رفسنجانی از تاکید پدرش بر جمهوریت گفته و او را با امیرکبیر مقایسه کرده است!
- کاربران فضای مجازی هشتگ (#رفسنجانی_گیت) را داغ کرده و پرسیده‌اند: کروبی چرا در زمان حیات رفسنجانی سکوت کرد؟
*********************************************************************
مهدی کروبی از رهبران محصور جنبش سبز، یکشنبه ۱۱ شهریور، در نامه‎ای خطاب به اعضای مجلس خبرگان با یادآوری خاطراتی از روند اصلاح قانون اساسی در شورای بازنگری در اوایل سال ۱۳۶۸ و افزودن عبارت «مطلقه» به ولایت فقیه و مادام‌العمر کردن رهبری به جای دوره‌ی ده ساله، از دخالت اکبر هاشمی رفسنجانی در روی کار آمدن سیدعلی خامنه‌ای به عنوان ولی مطلقه فقیه سخن گفت.
هاشمی رفسنجانی و کروبی در کنار هم حدود یک دهه پیش

در بخشی از این نامه کروبی نقل کرده «شب رحلت امام، جلسه‌ای در بیت ایشان با محوریت مرحوم هاشمی برگزار شد که کل بحث آن جلسه درباره شورای رهبری بود. در آن جلسه هرگز سخن از انتخاب یک فرد به میان نیامد. اما فردای آن روز در جلسه فوق‌العاده خبرگان در ۱۴ خرداد ۶۸ مرحوم هاشمی برخلاف بحث‌‌های شب گذشته‌شان، به نقل از امام پرداختند و آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر موقت انتخاب گردید.»

این قسمت از نامه مهدی کروبی واکنش یکی از فرزندان اکبر رفسنجانی را در پی داشت و وی مدعی شده است که «مهدی کروبی با بازخوانی تاریخ متوجه اشتباه خود خواهد شد که خلاف واقع سخن گفته است.»

البته نقش رفسنجانی در تحمیل ولایت و فقاهت خامنه‌ای بر کسی پوشیده نیست اما معلوم نیست فرزندان هاشمی رفسنجانی از آن جلسه چه اطلاعاتی می‌توانند داشته باشند که مهدی کروبی به عنوان یکی از زمامداران و تصمیم‌گیرندگان آن دوران نمی‌تواند داشته باشد!

به نظر می‌رسد تاریخ قرار است توسط وارثان و فرزندان خانواده‌های مافیایی رژیم در برابر چشم همه تحریف شود. به همین دلیل این اظهارات و خاطره‎گویی‎ها که هاشمی ‏رفسنجانی خود نیز در آن استاد بود به مذاق فرزندان‌ وی خوش نیامده بطوری که دختر بزرگ رفسنجانی نیز  آنچه را کروبی گفته دروغ و «کاملا خلاف واقع» دانسته است.

فاطمه هاشمی رفسنجانی در واکنش به نامه کروبی به روزنامه‎ «جهان صنعت» گفته «سخنان آقای کروبی کاملاً خلاف واقع است و امیدوارم افراد صاحب‌نظری که در آن دوران شاهد قضایا بودند امروز حقایق را برای مردم بازگو کنند.» در حالی که دختر رفسنجانی از «افراد صاحب‌نظری که در آن دوران شاهد قضایا بودند» برای گفتن «حقایق» یاری می‌خواهد، معلوم نیست بر اساس کدام مستندات خودش پیشاپیش حرف‌های کروبی را رد می‌کند و آن را «کاملا خلاف واقع» می‌خواند.

فاطمه رفسنجانی همچنین گفته، «برای من جای تعجب دارد که جناب کروبی وقتی می‌گوید «می‌خواهم از حقوق انسان‌ها و شهروندان دفاع کنم» اینگونه و شاید به دلیل ناراحتی و دلخوری از آیت‌الله خامنه‌ای حقایق را وارونه نشان می‌دهد و به بیان واقعیت‌ها نمی‌پردازد… اگر آقای کروبی به تاریخ مراجعه و فیلم‌ها و گزارش‌های آن دوران را مشاهده کند متوجه اشتباه خود خواهد شد و تعجب می‌کنم که چرا ایشان خلاف واقع سخن گفته است… ایشان از همه قضایا خبر دارند و من نمی‌دانم پشت پرده سخنان ایشان چیست. شاید آقای کروبی به دلیل فشارها و خستگی چنین مطالبی را بیان کرده‌اند.»

یک روز پس از انتشار نامه کروبی، یاسر پسر کوچک رفسنجانی نیز در جمع اعضای حزب «ندای ایرانیان» سخنرانی کرد و در مورد آثار مثبت تأسیس دانشگاه آزاد در پیشرفت علمی ایران، از نقش پدرش در انقلاب دفاع کرد. یاسر تاسیس دانشگاه آزاد توسط پدرش را با تاسیس دارالفنون در دوران امیرکبیر مقایسه کرد و گفت «او همچون امیرکبیر راه توسعه کشور را از راه توسعه علم می‌دانست.»

یاسر رفسنجانی همچنین به تاکید پدرش بر «جمهوریت» و نقش مردم اشاره کرد و گفت آیت‎الله‎ هاشمی رفسنجانی این را می‌دانستند که مردم صاحبان اصلی دانشگاه آزاد هستند و ایشان هرگز حس مالکیت نسبت به دانشگاه آزاد نداشتند.

این ادعاها در حالیست که سخنان و نقش تعیین‌کننده علی‌اکبر رفسنجانی در روند تثبیت و استحکام جمهوری اسلامی در رسانه‌ها ثبت شده است و با هیچ  ترفندی نمی‌توان آن را تغییر داد! رفسنجانی بود که در رابطه با هراس از عدم مشارکت مردم در انتخابات استصوابی جمهوری اسلامی با اعتماد به نفس تمام می‌گفت: ما با پانزده درصد نیز می‌توانیم حکومت کنیم! وی در گفتگویی با ایسنا در بهمن ۹۳ نیز به صراحت گفت: «خودم را می‌گویم و شاید نظر همه کسانی که رای دادند همین باشد، که کسی مناسب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای نبود. الان هم همین است. من همین‌مقدار جواب سوال شما را می‌دهم و شما هم جواب سوال مرا بدهید که اگر فردا آیت‌الله خامنه‌ای نباشد، چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقه انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، به خصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند؟»

این سخنان را رفسنجانی درست دو سال قبل از مرگش می‌گوید و قاعدتا استناد به آن منطقی‌تر از ادعاهای فرزندانش است! فرزندان رفسنجانی کافیست نام پدرشان را گوگل کنند تا به استناد حرف‌های خودش در طول ۳۸ سال به حقایق بیشتری پی ببرند.

همزمان با انتشار نامه‎ کروبی، کاربران در توییتر هشتگ (#رفسنجانی_گیت) را داغ کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر