۱۳۹۷ مهر ۸, یکشنبه

وزارت اطلاعات؛یک معلول جسمی و روانی را به عنوان یکی از اعضای کشته شده تیم تروریستی اهواز معرفی کرده

 : ۵ عامل حمله تروریستی روز شنبه ۳۱ شهریور در محل حادثه کشته‌شده‌اند، در ابتدا اعلام‌شده بود عاملان ۴ نفر هستند اما پس‌ازآن این تعداد به ۵ نفر افزایش یافت که گفته‌شده جنازه نفر پنجم در میان کشته‌شدگان بعدها شناسایی‌شده است.
 
به دنبال این حادثه ابتدا گروه الاهوازیه یا «مقاومت ملی الاحواز» در تلویزیون ایران اینترنشنال قبول مسئولیت نمود اما ساعاتی بعد آن را تکذیب کرد، سپس گروه داعش با انتشار ویدیویی خبر داد که عملیات اهواز کار این گروه بوده است، اطلاعیه اول داعش اشتباهات فاحشی داشت؛ اول آنکه عنوان‌شده بود هدف اصلی حسن روحانی بوده، درحالی‌که روحانی در تهران حضور داشت نه اهواز و دوم آنکه در ویدیو ۳ نفر حضور دارند و در آخر لباسی که بر تن آنان بود مختص نیروهای بسیجی و یا سپاه پاسداران است که در سوریه حضور دارند و بالباسی که بر تروریست‌هایی که در محل حادثه کشته‌شده‌اند متفاوت است و آن‌ها لباس نیروی زمینی را بر تن دارند.
دوشنبه دوم مهر وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص جزئیات حادثه تروریستی اهواز نام و چهره کشته‌شدگان را منتشر کرد، محمود علوی همان شب در بخش خبر شبکه ملی صداوسیما جزئیات بیشتری از عملیات شناسایی و حمله به ۲ خانه تیمی تروریست‌ها را اعلام و هم‌زمان تلویزیون جمهوری اسلامی تصاویری از عملیات شناسایی و حمله به خانه‌های تیمی و بازداشت‌شدگان را پخش کرد.
 
ایاد منصوری، فؤاد منصوری، احمد منصوری، جواد ساری و حسن درویشی ۵ عامل این حمله تروریستی بوده‌اند که توسط نیروهای امنیتی در محل درگیری کشته‌شده‌اند.
 
محمود علوی اعلام کرده تروریست‌ها دریکی از کشورهای همسایه آموزش نظامی دیده‌اند و برای این عملیات به آن‌ها دستور داده‌شده، وی حتی عنوان کرد برای اطمینان بیشتر آن‌ها در محل آموزش ،شبیه‌سازی عملیات داشته‌اند و پیش از انجام عملیات در اهواز بارها محل عملیات را کنترل کرده‌اند، وی البته نگفت درحالی‌که هر ۵ تن در دم کشته‌شده‌اند این اطلاعات را چگونه پس‌ازاین حمله به دست آورده است.
 
اکنون دست نداشتن دست‌کم یکی از این کشته‌شدگان در این عملیات تروریستی ثابت‌شده است که می‌تواند سرآغازی باشد برای دروغ بودن تمامی اظهارات آقای علوی و اطلاعیه وزارت اطلاعات.
 
حسن درویشی که وزارت اطلاعات از وی به‌عنوان عامل این حمله تروریستی و آموزش‌دیده دریکی از کشورهای همسایه معرفی‌شده است دچار معلولیت جدی بوده و بر اساس اظهارات خانواده‌اش تا دو روز قبل از کشته شدنش در اهواز بوده و هرگز توان خروج از کشور را نداشته و تابه‌حال به‌جز چند مورد سفر درمانی به تهران از اهواز خارج نشده است.
 خانواده حسن درویشی اکنون اظهار می‌دارند فرزندشان مشکلات حاد روانی داشته است به حدی که کنترل رفتار و حرکات دست خود را هم نداشته و دچار لرزش و تیکهای عصبی بوده او در سال گذشته نیز ۹ ماه دریکی از آسایشگاه‌های بیماران روانی سازمان بهزیستی شهرستان اهواز بستری بوده.
 
خانواده حسن درویشی در روزهای گذشته پرونده پزشکی فرزندشان را هم به مسئولین امنیتی اهواز ارائه داده‌اند و اظهار داشته‌اند باور آنکه او در چنین عملیاتی حضورداشته باشد برایشان سخت است.
 
حادثه تروریستی اهواز یکی از پر ابهام‌انگیزترین وقایع امنیتی است که این روزها جمهوری اسلامی سرگرم آن است.
 
درحالی‌که کماکان بسیاری معتقدند بر اساس ویدیوهای منتشرشده داعش عامل این حمله تروریستی بوده است، بخش دیگری از نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی این حمله را کار گروه الاهوازیه می‌دانند، وزارت اطلاعات معتقد است عوامل داعشی این حمله و خانه‌های تیمی آن‌ها را شناسایی کرده و تعدادی هم‌اکنون در بازداشت و تحقیق می‌باشند، در مقابل سازمان اطلاعات سپاه نیز خبر از شناسایی و بازداشت عوامل این حمله از گروه الاهوازیه می‌دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر