۱۳۹۷ شهریور ۲۹, پنجشنبه

ایران کمک های خود را به اسلامگرایان طالبان، افزایش داده است

 فرانسه یکی از عناوین خود را به افزایش کمک های ایران به گروه اسلامگرای طالبان اختصاص داده است.
بنا به نوشتۀ این روزنامه، حمایت و کمک های ایران به گروه طالبان با هدف تضعیف تلاش های ایالات متحدۀ آمریکا که درگیر مبارزه ای پر هزینه بر علیه شورشیان است، صورت می گیرد.
بنا به نوشتۀ این روزنامه، با وجود آنکه سالهاست که نیروهای طالبان در اردوگاه های ایران و زیر نظر نیروی قدس که از یگان های ویژۀ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، آموزش نظامی می بینند؛ طی چند ماه گذشته حمایت تهران از نیروهای طالبان، به سطحی بی سابقه رسیده است.
فیگارو به نقل از یکی از فرماندهان طالبان که رهبری بیش از سی نفر را بر عهده دارد، می نویسد: «دولت ایران هر آنچه را که به آن نیازمندیم چه به صورت کمک های مالی و مادی و چه به صورت آموزش های نظامی در اختیار ما می گذارد تا ما در مقابل با نیروهای نظامی آمریکا و گروه داعش و جهادگرایان در افغانستان مبارزه کنیم».
این روزنامه می افزاید که ایران به عنوان متحد تاریخی افغانستان و دشمن پیشین گروه طالبان، چند سالی است که وارد بازی دوگانه ای شده است که روز به روز آشکار تر می گردد؛ چنانکه طبق گفتۀ بسیاری از منابع بین المللی و افغان، دولت ایران از بهار گذشته و پس از خروج یک جانبۀ دونالد ترامپ از توافق هسته ای برجام، حمایت چشمگیر خود را از گروه طالبان آغاز کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر