۱۳۹۷ شهریور ۱۳, سه‌شنبه

سیاهی لشکر طلاب و بچه هیاتی ها در شبکه های مجازی

در حوزه‎های علمیه جلسات ارتقای مهارت‏های تبلیغی در فضای مجازی و پاسخگویی به سؤالات فنی مبلغان فضای مجازی برگزار می‎شود.
«محبت نیوز»- با گسترش شبکه‎های اجتماعی سانسورهای حکومتی و فیلترینگ هرچند شدت بیشتری گرفت اما در مجموع بی‎نتیجه بود و جمهوری اسلامی نتوانست حتی با وجود هزینه‎های سنگین مقابل گردش آزاد اطلاعات در اینترنت موفق باشد. به عنوان مثال با وجود فشار مراجع تقلید و علما و امامان جمعه و همچنین تهدید فرماندهان سپاه، وزارت ارتباطات نتوانست از دسترسی مردم به تلگرام جلوگیری کند.
“محمدجواد ظریف” وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی به تازگی گفته به سفرا دستور دادیم همه در فضای مجازی و بخصوص در توییتر فعال شوند. او تاکید کرده «الان بیشتر حضور در توییتر از ایرانی‎ها کسانی است که با ما رابطه خوبی ندارند و بیشتر هم از خارج هدایت می‎شود بخصوص از سعودی و آمریکا یک حرکت بسیار گسترده‎ای در این زمینه هست.»
او همچنین ادعا کرده «اغلب این حساب‎های فیک [جعلی] و ربات هستند… به هر حال احساس من این است که حضور گسترده تر کاربران واقعی ایرانی می تواند یک پاد زهری باشد برای این حضور هماهنگ شده و در واقع خریداری شده برخی افراد واقعی و عمومن غیر واقعی روی توییتر.»
بعد از انتشار این گفتگو، عده‌ای از کاربران توییتر با هشتگ من ربات نیستم، انتقادات زیادی را نسبت به یاوه‎گویی‎ها ظریف داشتند
در یک دهه‎ی گذشته اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و قرارگاه‎های سایبری و پلیس فتا با تشکیل ارتش سایبری در صدد مقابله با فعالیت کاربران در فضای مجازی برآمدند اما گویا این سیاست پاسخگو نبوده و حالا قرار است نیروی تازه نفس به کمک آن‎ها بفرستند که البته تخصصشان علوم کامپیوتری و مهندسی فناوری نیست. آن‎ها طلاب و آخوندهایی هستند که طبق معمول پا در هر کفشی می‎کنند.
رئیس اداره تبلیغ مجازی معاونت فرهنگی تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری سلسله جلسات آنلاین مبلغان فعال در محیط سایت و وبلاگ، از ساماندهی مبلغان دینی فعال در فضای مجازی توسط این دفتر خبر داد.
به گزارش شیعه نیوز وحیدرضا ملکی با اشاره به برگزاری سلسله جلسات آنلاین مبلغان فعال در محیط سایت و وبلاگ دفتر تبلیغات اسلامی گفته تاکنون سه نشست آنلاین برگزار شده است که نشست اول با موضوع «راهکارهای نوشتن تیتر جذاب بر اساس content marketing» و نشست دوم با موضوع «راهکارهای بالا بردن رتبه (سئو) سایت‎ها و وبلاگ‎ها در موتورهای جستجو با زنجیره سازی محتوا» بوده است.
هدف از برگزاری این جلسات «ارتقای مهارت‏های تبلیغی در فضای مجازی و پاسخگویی به سؤالات فنی مبلغان فضای مجازی» بیان شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر