۱۳۹۷ شهریور ۲۶, دوشنبه

پیشنهاد تدریس زبان عربی در مدارس فرانسه جنجال آفرید

آتش پیشنهاد موسسه مطالعاتی تحقیقاتی «مونتالی» در خصوص بنیادگرایی اسلامی در فرانسه از یکشنبه گذشته همچنان فروکش نکرده است.
«محبت نیوز»- حکیم القروی مطرح کننده این پیشنهاد عنوان کرده که زبان عربی در تمام دوره‌های تحصیلی فرانسه آموزش داده شود تا بدین‌گونه با افراطی‌هایی که از اسلام به عنوان ابزار استفاده می‌کنند مقابله شود.
به گزارش الشرق الأوسط، به گفته او عدم آموزش زبان عربی باعث می‌شود که خانواده‌ها فرزندان خود را به مساجد و برخی موسسه‌های اسلامی بفرستند که مدیریت بعضی از آنها را افراطی‌ها بر عهده دارند.
پژوهش القروی تحت عنوان «صنعت اسلام افراطی» صورت گرفته است. وی اصالتن تونسی است.
وی در این خصوص گفته است هر چقدر آموزش زبان عربی در مدارس به تاخیر بیفتد تعداد دانش آموزانی که به مساجد افراطی‌ها می‌روند بیشتر خواهد شد.
این در حالی است که تعداد دانش آموزانی که عربی را در مراحل راهنمایی و دبیرستان می‌آموزند در طول ۲۰ سال گذشته نصف شده است.
همچنین جان میشل بلانکر وزیر آموزش و پرورش فرانسه گفت که باید به زبان عربی همچون زبان چینی و روسی اهمیت داد چرا که زبان ادبیاتی بوده و از مهمترین زبان‌های دنیاست.
او همچنین عنوان کرد نباید آموزش زبان عربی را مختص کسانی کرد که اصالتن متعلق به کشورهای عربی هستند بلکه در این زمینه باید از یک استراتژی خاصی برای آموزش آن پیروی کرد تا در مدارس آموزش داده شود.
وی در مصاحبه با شبکه «بی اف ام» نیز از تصمیم خود برای آموزش این زبان از دوره ابتدایی پرده برداشت.
سخنان بلانکر واکنش لوک وری فیلسوف و وزیر سابق فرانسه را برانگیخت. او نسبت به این موضوع هشدار داده و گفت که با این کار اسلام‌گراها را وارد مراکز آموزش ملی خود خواهیم کرد.
از سوی دیگر نیکلا دپون انیان رئیس حزب «به پا خیز فرانسه» نیز گفت نقشه‌ای برای عرب کردن فرانسه تحت عنوان مبارزه با افراط گرایی دینی وجود دارد.
اما آنچه روشن است آموزش عربی به عنوان یک زبان، به اموری همچون کشورهای عربی، اسلام، جهادی‌ها و تروریسم و… ربط داده شده است.
در این میان بسیاری از منتقدان حضور اعراب و اسلامگرایان در فرانسه گفتند که به جای اینکه فرانسویان با زبان‌های مهاجران آشنا شوند آنها باید خود را با جامعه فرانسه وفق بدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر