۱۳۹۷ خرداد ۱۲, شنبه

رژه جهیزیه ها؛ منت خامنه ای و سپاه بر سر محرومان سیستان و بلوچستان

اگر تا قبل از این مراسم سخیف اهل محل نمی‎دانستند فلان خانواده فقیر است و در تنگدستی زندگی می‎کند حالا با رژه جهزیه‌ها در شهر که پشت آن تبلیغ سپاه و بسیج است همه فهمیدند که وسایل فلان خانه از بیت معظم له رسیده است.
روز سه‎شنبه، هشتم خرداد، سردار امان‌الله گشتاسبی جانشین قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه طی سخنانی در جمع خبرنگاران و مقام‌های محلی سیستان و بلوچستان خبر داد که علی خامنه‎ای به عنوان هدیه و کار خیر هزینه‎ی ۱۰۰۰ سری جهزیه زوج‎های بی‎بضاعت این استان را به عهده گرفته است.
این وانت‎ها که از تصاویر پیدا است پلاک نظامی داشتند پس از مراسم «رژه جهزیه‎ها» به منزل به زوج‌ها تحویل داده شد.
طبق آنچه گشتاسبی گفت ارزش هر کدام از جهیزیه برای هر زوج مبلغ ۲ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۵۱ تومان پیش‌بینی شده بود و با توجه به اینکه کمیته امداد مبلغی را برای مددجویان خود در نظر گرفته بود روی هم این هدایا برای افراد تحت پوشش ۳ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان شد.
این مقام نظامی در جمع خبرنگاران تاکید کرده که نزدیک به ۳ میلیارد تومان برای این اقلام هزینه شده و برای شناسایی این زوج‌ها «قرارگاه‌های عملیاتی»، «رسته‌های رزمی بسیج»، «سپاه»، «آستان قدس» و «کمیته امداد» همکاری داشتند.
گفته شده از این تعداد جهیزیه ۵۰ درصد به مددجویان کمیته امداد و ۵۰ درصد به عموم مردم که در مناطق محروم شناسایی شده‌اند واگذار شده است.
به طور دقیق مشخص نیست آیا مبلغ مابه التفاوتی که کمیته امداد روی هدیه خامنه‎ای گذاشته شامل ۵۰ درصد بی‎بضاعت که عضو کمیته امداد نبودند هم شده یا خیر.
شاید تنها جای دنیا، ایران تحت حکومت جمهوری اسلامی باشد که وقتی رهبر آن قصد کمک به مردم بی‎بضاعت را می‌کند بدون آنکه در نظر گرفته شود در بوق و کرنا می شود.
این شهروندان زیر سوء مدیریت و غارت منابع طبیعی و بی‎مسوولیتی در بدترین شرایطی زندگی می‎کنند و سهمی از منابع طبیعی و پول نفت و گازی که بفروش می‎رسد و خرج موشک سازی و حزب‎الله و حماس می‎شود ندارد اما چون قرار به تبلیغات و در شیپور کردن نام “علی خامنه‎ای” در شرایط بحرانی و در اوج اعتراضات است با آبروی بی‎بضاعتان بازی می‎شود و جهزیه‎ای جزئی که قرار به آنها تعلق گیرد با چنین وضعیتی به خانه‎شان می‌فرستند و قبل از آن رژه می‎روند.
اگر تا قبل از این مراسم سخیف اهل محل نمی‎دانستند فلان خانواده فقیر است و در تنگدستی زندگی می‎کند حالا با رژه جهزیه‌ها در شهر که پشت آن تبلیغ سپاه و بسیج است همه فهمیدند که وسایل فلان خانه از بیت معظم له رسیده است بی‌شرمانه چندین خبرنگار و عکاس را بسیج کردند که لابد از این لحظات متبرّک که سلطان صدقه داده عکس بگیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر