۱۳۹۷ خرداد ۲۸, دوشنبه

تلاش سپاه پاسداران برای لاپوشانی پرونده تجاوز به ۴۱ دختر در سیستان و بلوچستان

دادستان کل ایران در این باره گفته شکایتی از سوی دو یا سه نفر از بانوان انجام شده که به گفته منتظری باید دید موضوع در چه حدی و به چه کیفیتی بوده است.
 دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تلاش می‎کند همچنان که پرونده تجاوز “سعید طوسی” قاری بیت رهبری به شاگردانش را لاپوشانی کرد پرونده تجاوز به دخترانی که در استان سیستان و بلوچستان مورد تجاوز قرار گرفتند نیز لاپوشانی شود.
در همین ارتباط دادستان کل ایران با کذب خواندن خبر تجاوز به گروهی از دختران در ایرانشهر، از تحت تعقیب قرار گرفتن عامل انتشار این گزارش‌ها خبر داده است.
محمدجعفر منتظری در این باره گفته شکایتی از سوی دو یا سه نفر از بانوان انجام شده که به گفته منتظری «باید دید موضوع در چه حدی و به چه کیفیتی بوده است و آیا شکات به شکایت خود باقی هستند یا خیر؟» منتظری با بیان اینکه «این ماجرا به این کیفیتی که مطرح شده دروغ محض است» از ادامه بررسی‌ها و پیگیری ویژه دادستانی کل در مورد این موضوع خبر داد.
مولوی طیب ملازهی، امام جمعه اهل تسنن شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید فطر از تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان سخن گفت. مقام‌های قضایی سیستان و بلوچستان تجاوز به ۴۱ نفر در این منطقه را تکذیب کرده و از تجاوز به سه دختر خبر می‌دهند.
طیبه سیاوشی عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره خبر تجاوز در ایرانشهر گفته به طور قطع امری جنایتکارانه بوده اما ما به طور دقیق از اهداف آن مطلع نیستیم که آیا با اختلافات قومی و عشیره‎ای پیوند خورده است یا نه.
وی در پاسخ به اینکه چرا مجلس در زمینه موضوع تجاوز که این روزها مکرر اخباری از آن شنیده می شود، اقدامی با بازدارندگی بیشتر نمی‌کند؛ گفت ما در این زمینه قوانین به شدت بازدارنده‌ای داریم. در موضوع ایرانشهر هم اینکه چرا امام جمعه آن را اعلام عمومی کرده، قابل تامل است.
سیاوشی با اشاره به اینکه در جامعه ما به دلیل ملاحظات فرهنگی موجود، زنان از بازگو کردن این موضوع به مراجع قضایی و حتی خانواده‌های‌شان خودداری می‌کنند، تصریح کرد: آنچه در ایرانشهر رخ داده قطعا امری جنایتکارانه بوده، اما ما به طور دقیق از اهداف آن مطلع نیستیم که آیا با اختلافات قومی و عشیره ای پیوند خورده است یا نه. تاکنون جزئیات موضوع مشخص نشده است و بر اساس پیگیری های من از منابع غیررسمی، امام جمعه اعلام کرده این فرد از پایگاه قدرت و مالی برخوردار است.
مقام‎های قضایی جمهوری اسلامی اعلام کردند با آنهایی که در مورد تجاوز شایعه سازی کردند برخورد قضایی می‎شود. در روزهای گذشته مردم در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان دست به اعتراض زدند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر