۱۳۹۷ خرداد ۱۳, یکشنبه

آلمان ایران را به جاسوسی علیه دفاتر دولتی‌ برلین متهم کرد

 یک آژانس اطلاعاتی آلمان مدعی شد که ایران فعالیت‌های جاسوسی علیه دفاتر دولتی در برلین انجام داده و سعی کرده است در مورد مخالفان ایران در آلمان اطلاعاتی کسب کند.
 
به گزارش «فاکس نیوز» به نقل از «بادن ورتمبرگ» آژانس اطلاعاتی آلمان،، ایران اقداماتش را برای رسیدن به اقلام و نحوه استفاده از آنها برای توسعه سلاح‌های کشتار جمعی و بهینه‌سازی سیستم‌های حمل موشک‌های مربوطه ادامه داده است؛ همان کاری که پاکستان و سوریه نیز انجام داده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، اقدامات ایران در جنوب آلمان جایی که تکنولوژی‌های تخصصی و شرکت‌های مهندسی قرار دارند متمرکز بوده است.
 
گزارش آژانس اطلاعاتی آلمان نشان می‌دهد که فعالیت‌های تهران بر تلاش دستیابی به نرم‌افزارهای آلمانی، خلا مصنوعی و تکنولوژی‌های کنترل مهندسی، دستگاه‌های اندازه‌گیری و تجهیزات پیشرفته تکنولوژیکی برای برنامه‌های موشکی متمرکز بوده است.
 
سازمان اطلاعاتی آلمان در این گزارش نوشته است: «ایران فعالیت‌های جاسوسی علیه دفاتر دولتی در برلین هم داشته و سعی کرده علیه مخالفان ایران در آلمان اطلاعاتی کسب کند».
 
در این گزارش که 24 مه 2018 منتشر شد، آمده است که روابط وخیم کنونی ایران با آمریکا و همچنین دولت‌های غربی در مورد برنامه اتمی تهران منجر به افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی این کشور شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر