۱۳۹۷ خرداد ۲۷, یکشنبه

واکنش مطهری و صادقی به هشدار علم‌الهدی به نمایندگان

علی مطهری و محمود صادقی، دو نماینده تهران، به اظهارات تند احمد علم‌الهدی درباره تصویب لوایح چهارگانه مربوط به «کارگروه ویژه اقدام مالی» در مجلس پاسخ دادند. امام جمعه مشهد با یادآوری ترور حسنعلی منصور، نخست وزیر سابق، به نمایندگان هشدار داده است که مبادا در زمزه «مملکت‌فروشان» قرار بگیرند.
در ادامه مخالفت‌ها در مورد تصویب لوایح چهارگانه برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در مجلس، احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، روز جمعه در خطبه‌های نماز عید فطر ترور حسنعلی منصور نخست‌وزیر دوره پهلوی را با شرایط کنونی مقایسه کرد.
او گفت: «آنها [موتلفه] با ترور حسنعلی منصور یک نقشه شوم آمریکایی - انگلیسی که می‌توانست هستی ایران را ببرند و بر سرنوشت ما مسلط شوند را نقش بر آب کردند.»
احمد علم‌الهدی خطاب به نمایندگان تصریح کرد: «شما که در مجلس شورای اسلامی هستید حواستان جمع باشد که در تاریخ اسمتان دنبال مملکت‌فروشان نیاید و نگویند شما هم با تصویب FATF جزو مملکت‌فروشان بودید و شما هم با تصویب لایحه پولشویی کنوانسیون خارجی دشمن را بر تراکنش بانکی این مملکت مسلط کردید. حواستان باشد که شما به آن لیست اضافه نشوید. ... این حکومت با حکومت قاجار و پهلوی فرق دارد.»
حسنعلی منصور، نخست‌وزیر، در بهمن سال ۱۳۴۱ مقابل مجلس شورای ملی به دست گروه موتلفه اسلامی ترور شد.
در دوران نخست‌وزیری او، «قانون اجازه استفاده مستشاران نظامی آمریکا در ایران از مصونیت‌ها و معافیت‌های قرارداد وین» به تصویب رسید که آیت‌الله خمینی به شدت به آن اعتراض داشت.
در پاسخ به اظهارات احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، علی مطهری نماینده مجلس روز یکشنبه ۲۷ خرداد ضمن «ناآگاه » خواندن او در اینستاگرام خود نوشت: «اولا اگر بنا بود نمایندگان مجلس تشخیص‌های آقای علم الهدی را ملاک تصمیم‌های خود قرار دهند امروز اثری از جمهوری اسلامی نبود و انقلاب اسلامی را دو دستی تقدیم آمریکا و اسرائیل کرده بودیم....»
نایب‌ رئیس مجلس همچنین با اشاره به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان در روزهای اخیر در مورد لوایح چهارگانه می‌افزاید: «این گفته آقای علم الهدی شاید بتواند به کشف منشأ پیامک‌های بعضا تهدیدآمیز ارسالی از مشهد برای نمایندگان در ایام طرح لایحه مرتبط با FATF کمک کند.»
هفته گذشته علی مطهری گفته بود که بییشتر پیامک‌هایی که به نمایندگان ارسال شده از مشهد بوده است. وی همچنین گفته بود احتمالا کسانی که در آتش‌ زدن کنسولگری عربستان دست‌ داشته‌اند، این پیامک‌ها را ارسال می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر