۱۳۹۷ خرداد ۱۴, دوشنبه

خامنه ای: شباهتهایی میان «امام» و «امیر المومنین» وجود دارد که مایه افتخار است!

رهبر جمهوری اسلامی در مراسم سالمرگ  خمینی او را با امام اول شیعیان مقایسه کرده است.
 علی خامنه‎ای در مراسم سالمر خمینی” در سخنانی در مقبره او مدعی شده آیت‎الله خمینی و امام اول شیعیان با هم شباهت‎هایی داشتند یکی «صلابت و ایستادگی و شدت» و یکی «لطافت و صفا و رقت».
او گفته «از یک‌سو صلابت، استحکام، ایستادگی محکم در مقابل ستمگران و بدی‌ها، در مقابل رژیم منحط و طاغوتی پهلوی که مثل صخره‌ی مستحکمی ایستاد؛ در مقابل آمریکا مثل کوه ایستاد، در برابر تهدیدها، در برابر صدام متجاوز، در جنگ تحمیلی و جنگ هشت‌ساله، در برابر فتنه‌های داخلی، در برابر حتی شاگرد قدیمی و صحابی قدیمی خود به‌خاطر رفتار نامتناسب او ایستاد و هیچ تعارفی نداشت.»
او در ادامه با برشمردن دشمنان امام اول شیعیان گفته «آمریکا، رژیم صهیونیستی و وابستگان آن‌ها در داخل، قاسطین در مقابل امام بزرگوار ما بودند؛ این‌ها کسانی بودند که با اصل حکومت جمهوری اسلامی و نظام اسلامی و حاکمیت انسانی مثل امام بزرگوار مخالف بودند.»
یک روز پیش از این محسن کدیور از روشنفکران مذهبی و اسلام‎شناس اصلاح‎طلب که پس از انتخابات سال ۸۸ به خارج از ایران رفت در مطلب نوشت اعدام‎های اوایل انقلاب دستور شخص خمی
او تاکید کرده خمینی بنیانگذار جمهوری دستور تمامی اعدام‎های اوایل انقلاب را قبل از تصویب هر گونه قانونی در جمهوری اسلامی را داده است و خلخالی تنها مجری دستورات او بوده است.
کدیور همچنین در مورد دخالت دادن شرع در قوانین دادگستری که آیت الله خمینی دستور آن را داده بود نوشته : آقای خمینی از آغاز «قضاوت شرعی» را به موازات «دادگستری قانونی» تعریف کرد، و بدون هرگونه‌ برنامه‌ مدونی اولی را تقویت و دومی را به‌شدت تضعیف کرد. عدم اطلاع آقای خمینی و شاگردانش از علم حقوق، عدالت قضائی، آئین دادرسی و توهمی که ایشان از «قضاوت اسلامی» داشتند، در عمل تیشه به ریشه‌ی دادگستری زد. قوه‌قضائیه‌ پس از انقلاب به تحقیق ضعیف ‌ترین بخش جمهوری اسلامی بوده است. تاریخ حکم نصب خلخالی به حاکم شرعی ده روز بعد از اولین محاکمه و اعدام‌های اوست! در نخستین شب اعدام‌ها در پشت بام مدرسه رفاه اول اعدام کردند بعد کیفرخواست نوشتند! آقای خمینی معدومین دادگاه انقلاب را متهم نمی‌دانست تا نیازی به محاکمه داشته باشند، آنها چون جرم مشهود مرتکب شده‌اند محکوم بودند و کار دادگاه چیزی جز احراز هویت محکوم نیست!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر