۱۳۹۷ خرداد ۲۱, دوشنبه

فائزه هاشمی: سیاست‌های جمهوری اسلامی براندازانه است

فائزه هاشمی٬ فعال سیاسی و فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، می‌گوید «سیاست‌های» خود جمهوری اسلامی٬ بدون نیاز به «کار دیگران»٬ ایران را به «سمت براندازی» هدایت می‌کند و فشارهای فعلی علیه تهران٬ ناشی از «سیاست خارجی» نظام در خاورمیانه است و ربطی به برجام ندارد.
 
به گزارش سایت کلمه٬ خانم هاشمی این سخنان را در مراسم افطاری جمعی از فعالان اجتماعی بیان کرده است.
 
وی تاکید شماری از مقام‌های حکومتی مبنی بر تلاش «دشمن» برای براندازی را «فرافکنی» و «آدرس غلط‌دادن برای باقی ماندن در قدرت» معرفی کرده و نگرانی در این زمینه را «بی‌دلیل» دانسته است.
 
این فعال سیاسی گفته است: «سیاست‌هایی که حکومت در پیش گرفته کشور را به سمت براندازی هدایت می‌کند و نیازی به کار دیگران نیست».
 
فائزه هاشمی مشکلات پیش آمده فعلی برای ایران را نه ناشی از برجام٬ بلکه به دلیل «سیاست خارجی» جمهوری اسلامی در «سوریه، یمن و در نوع روابط با کشورها و یا قطع روابط و دشمنی با دیگر کشورها» عنوان کرده است.
 
به گفته وی٬ «فشارهایی که بر ایران از جانب آمریکا، عربستان و اسرائیل به صورت پنهان و آشکار در حال انجام است، ربطی به برجام و خروج آمریکا از برجام ندارد و متاسفانه قصد دارند با آدرس غلط دادن ذهن جامعه را از آنچه به شکل واقعی رخ داده و هنوز هم ادامه دارد، منحرف می‌کنند».
 
اشاره فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی به خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌ها علیه برنامه‌ هسته‌ای ایران است که مقام‌های آمریکایی علت آن را برنامه موشکی جمهوری اسلامی و فعالیت‌های آن در خاورمیانه اعلام کرده‌اند.
 
در حالی که آمریکا ایران را تهدید کرده است که در صورت دست برنداشتن از اقدامات خود در خاورمیانه٬ «شدیدترین» تحریم‌های تاریخ را علیه این کشور اعمال خواهد کرد٬ مقام‌های جمهوری اسلامی از سیاست‌های خود در منطقه دفاع می‌کنند و اعلام کرده‌اند که درباره برنامه موشکی نیز با هیچ کشوری وارد مذاکره نخواهند شد.
 
فائزه هاشمی در بخش دیگری از سخنانش، نتیجه سیاست خارجی جمهوری اسلامی را «نارضایتی» در داخل و خارج کشور اعلام کرده و افزوده که ایران با هزینه‌های «انبوه» و مخدوش کردن «اعتبار» خود در جهان٬ هیچ «بهره‌برداری» هم از سیاست خارجی‌اش نمی‌برد و «موقع بهره‌برداری که می‌رسد عملا بیرون‌مان می‌کنند که سوریه و عراق آخرین آن است».
 
وی راه آشکار شدن مخالفت مردم با این سیاست‌ها را برگزاری یک «رفراندوم آزادانه» معرفی کرده است.
 
خانم هاشمی خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفته که «شهامت و صداقت داشته باشید و طبق قانون رفراندوم برگزار کنید و چند موضوع مهم که به نظر می‌آید به آن نقد زیاد است {را}... به آرای عمومی بگذارید تا مردم نظر بدهند و تکلیف همه مشخص شود».
 
به عقیده این فعال سیاسی٬ نتیجه سیاست‌های جمهوری اسلامی٬ اجبار به «نوشیدن جام زهر یا نرمش قهرمانانه در آخرین لحظات» است و «هزینه» این روش حکومت‌داری را مردم ایران می‌پردازند.
 
وی شرط اتحاد مردم با جمهوری اسلامی را ایجاد «اعتماد» در مردم و درس گرفتن حاکمیت از «اشتباهات خود» دانسته و با انتقاد از برخوردهای امنیتی با اقشار مختلف مردم و اعتراض‌های مردمی و صنفی٬ هشدار داده که «مردم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند که نگران آن باشند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر