۱۳۹۷ خرداد ۱۸, جمعه

موج اعتراض شهروندان علیه حاتم بخشی های کمیته امداد در خارج از کشور

رییس کمیته امداد گفته ادعای رسانه‎های ضد انقلاب مبنی بر کمک کمیته امداد از طریق صندوق صدقات به افطار مردم غزه شیطنت بوده!
 پس از انتشار ویدیویی کوتاه از پخت و پخش افطاری در ماه رمضان توسط کمیته امداد در فلسطین و همزمان افزایش فقط و تنگدستی در ایران زیر سایه سیاست‎های شکست خورده اقتصادی موجی از انتقاد علیه کمیته امداد و مدیران این نهاد بین شهروندان ایرانی به راه افتاده است.
پس از اعتراضات دی‌ماه سال گذشته که ریشه معیشتی داشت مردم در شبکه‌های اجتماعی خیلی بیشتر از گذشته تصاویری از فقرایی که در شهرهای مختلف ایران در میان سطل‌های زباله در پی غذا می‌گردند و یا تهی دستان و محرومانی که در نواحی دورافتاده در بدترین شرایط زندگی می‌کنند به اشتراک می‎گذارند.
در چنین شرایطی که مشخص نیست درآمدهای کلان نفتی کجا خرج می‎شود و رانت‎ها و اختلاس‎های آقازاده‌ها و غارت منابع ملی توسط یقه سفیدها چه زمانی تمام می‎شود، دیدن این ویدیو برای خیلی‎ها گران تمام شد.
همین مسئله کافی بود تا موجی علیه کمیته امداد به راه بیافتد و مردم صندوق‎های صدقات کمیته را به سلطل‎های زباله انداخته و فیلم بگیرند و اعلام ‎کنند خود مستقیم به فقرا و تهی دستانی که می‎شناسند کمک خواهند نمود. در شبکه‎های مجازی این پویش با هشتگ «نه به کمیته امداد» داغ شده است و به سرعت با حمایت افراد روبه رو شده و مسؤولان این نهاد را نگران کرده است.
حالا رییس کمیته امداد ادعا کرده «ما این کمک را از محل جمع آوری کمک های مردمی ندادیم چون چنین حقی نداریم و این کار ممنوع است، برای هرکدام از این کشورها صندوق جداگانه جمع آوری کمک وجود دارد.»
فتاح همچنین گفته «مردم ما طرفدار مقاومت و بخصوص فلسطین هستند، علاقه دارند به صندوق‎های مخصوص در نظر گرفته شده کمک کنند و به طور شرعی کمیته امداد موظف است در همان راه هزینه کند اما رسانه‎های معاند چون ضد مقاومت و جیره‌خوار اسرائیل هستند طبیعی است که بخاطر کمک خانواده‌های فلسطینی ناراحت شوند و کمپین نه به صندوق صدقات راه اندازی کنند.»
رییس کمیته امداد گفته ادعای رسانه‎های ضد انقلاب مبنی بر کمک کمیته امداد از طریق صندوق صدقات به افطار مردم غزه شیطنت بود.
مسؤولان کمیته امداد برای جمع و جور کردن اوضاع دست به دامن “محمدتقی مصباح یزدی” هم شده‌اند. او نیز در حمایت از کمیته امداد گفته این نهاد کار یک دولت را انجام می‌دهد و نظام جمهوری اسلامی باید به فکر فقرا باشد
نظر مردم خیلی ساده است: چراغی که به خانه رواست به مسجد حلال است. شهروندان می‎پرسند این همه پولی که کمیته امداد بابت صدقات جمع می‎کند کجا خرج می‌شود و چرا سر از عراق و سوریه و فلسطین در می‎آورد؟
به عنوان مثال طبق گزارش کمیته امداد در سال ۹۴ حدود ۹۵۰ میلیارد تومان درآمد داشت که در سال ۹۵ به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.
پس از رسانه‎ای شدند ادعای مسؤولان کمیته امداد مبنی بر عدم کمک به شهروندان دیگر کشورها تعداد زیادی فیلم و عکس از افغانستان و تاجیکستان، کنیا و پاکستان منتشر شد که نشان می‎داد کمیته امداد در حال کمک رسانی به مردم آن مناطق است.
هر چه زمان به جلو می‎رود زاویه مردم با نهادهای حکومتی به خصوص آن‎هایی که به نوعی با دین سر و کار دارند و دستشان در جیب بیت المال است بیشتر می‎شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر