۱۳۹۹ آبان ۲۲, پنجشنبه

انتصاب یک قاضی افراطی به‌ سمت ریاست دادگاه انقلاب تهران

 قوه قضائیه ایران از انتصاب قاضی احمد زرگر به ریاست دادگاه انقلاب تهران خبر داد که به نقض حقوق‌بشر و صادر کردن ده‌ها حکم اعدام در مورد مخالفان و کنشکران سیاسی ایران شهرت دارد.


به گزارش ایرنا قاضی زرگر به جای موسی غضنفرآبادی بر مسند ریاست دادگاه انقلاب تهران نشسته که در حال حاضر ریاست کمیسیون قضایی مجلس ایران را بر عهده دارد.

زرگر ریاست شعبه 36 دادگاه استیناف انقلاب تهران و ریاست شعبه دوم دادگاه ویژه فساد اقتصادی را بر عهده داشته و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.
دادگاه انقلاب
احمد زرگر در سخنان چهارشنبه 11 نوامبر خود در جریان مراسم انتصاب به عنوان یکی از اعضای دادگاه انقلاب از زمان پیروزی انقلاب در ایران اذعان کرد که «دادگاه انقلاب در شرایط دشواری شکل گرفت و تلاش‌هایی را در 40 سال گذشته برای حل مشکلات کشور به خرج داده و من هم از سال 1357 شمسی شب و روز در آن کار کرده‌ام.»

دادگاه انقلاب در سال 1979 به دستور روح‌الله خمینی بنیان‌گذار نظام ایران برای سرکوب نخبگان فرهنگی و مخالفان نظام تأسیس شد.

احمد زرگر رئیس جدید دادگاه انقلاب، کارنامه بلندبالایی از صدور احکام زندان‌های دراز مدت در مورد روزنامه نگاران، کنشگران سیاسی و شهر وندان عادی در طول 4 دهه گذشته دارد.

زمانی که زرگر ریاست شعبه دادگاه استیناف تهران را بر عهده داشت، حکم زندان به مدت سه سال را در مورد کیوان صمیمی سر دبیر مجله «ایران فردا» و عضو کانون نویسندگان ایران، تأیید کرد.

زرگر همچنین مسئولیت صدور و اجرای حکم اعدام چندین زندانی سیاسی را بر عهده دارد که در جریان اعتراض به نتایج انتخابات 2009 دستگیر شده بودند.

مهدی کشتدار سردبیر خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه، خبر انتقال قاضی محمد مقیسه از دادگاه انقلاب تهران به دیوان عالی کشور را اعلام کرد.

مقیسه که هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان یکی از ناقضان حقوق‌بشر قرار دارد، مراتب خشنودی خود از انتصاب قاضی زرگر به ریاست دادگاه انقلاب را ابراز داشت و گفت: «امروز فردی توانا انتصاب شد که به عنوان رئیس دادگاه انقلاب، غیرقابل تأثیر پذیری است و ما از این موضوع بسیار خوشحال شدیم.»

گفتنی است که مقیسه متهم به شکنجه و اعدام و زندانی کردن شمار زیادی از مخالفان سیاسی ایرانی بویژه در جریان جنبش سبز در سال 2009 است که محاکمه شمار زیادی از هواداران این جنبش و تظاهرکنندگان علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده داشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر