۱۳۹۹ آبان ۲۲, پنجشنبه

اسلامگرایان افراطی ۱۲ مسیحی را در نیجریه به قتل رساندند

  مسیحیان نیجریه تبدیل به یک بحران ملی شده است که با بی تدبیری دولت و پلیس نیجریه شدت بیشتری گرفته است.

طایفه مسلمان «فولانی» به همراه سازمان تروریستی بوکوحرام و گروهک جدا شده از آن «امارت اسلامی ناحیه غرب آفریقا» بدون ترس از مجازات، مسیحیان را آزار داده و به قتل می رسانند، دولت و ارتش نیجریه نیز در مقابل این اقدامات سکوت اختیار کرده اند. مردمان «فولانی» وضعیت حقوق بشری مسیحیان نیجریه را بدل به فاجعه ای حقوق بشری کرده اند.

رهبران کلیساهای این کشور نیز از سازمان ملل و دولت های پایبند به حقوق بشر و آزادی ادیان درخواست کرده اند که کمک به مسیحیان مصیبت زده ی نیجریه را در اولویت کار خود قرار دهند. مسیحیان نیجریه در حال تحمل جفا هستند. به امید اینکه خداوند و منجی ما عیسی مسیح نعمت رستاخیزی نو به جامعه مسیحیان نیجریه عطا کند.

روزنامه ی ستاره ی صبح در گزارشی در چهارم نوامبر ۲۰۲۰ می نویسد:
«شبه نظامیان اسلامی بنیادگرا در شمال شرق نیجریه در روستای عمومن مسیحی نشین در نزدیکی چیبوک واقع در ایالت بورنو، صبح یکشنبه اول نوامبر دوازده مسیحی را به قتل رسانده و زنان و کودکان را به اسارت گرفتند.»

شهروندی محلی به نام «موسی» به روزنامه ی ستاره ی صبح  گفته است آنها همچنین خانه های مسکونی را به آتش کشیده و اقلام خوراکی را از خانه ها غارت می کردند. پس از اتمام تیراندازی و غارت که حدود دو ساعت به طول انجامید دوازده نفر به قتل رسیده و سه زن و چهار کودک به اسارت گرفته شدند. یک شبان کلیسا در میان کشته شدگان بود. گمان می رود مهاجمین از گروه مسلح بوکو‌حرام بودند که در پی اجرای قوانین شریعت در نیجریه است و بیشتر حملات به مسیحیان را عهده دار است در حالی که گروهک امارت اسلامی ناحیه غرب آفریقا که از این گروه جدا شده بیشتر در حمله به مراکز نظامی فعال است.

منابع محلی گزارش داده اند که حمله تروریستی در ساعت نه صبح زمانی که مراسم کلیسا در جریان بود اتفاق افتاده است.

در آمار منتشر شده از موسسه ی «درهای باز» نیجریه دوازدهمین کشور خطرناک برای مسیحیان است اما از نظر تعداد مسیحیان کشته شده بخاطر ایمان به مسیحیت پس از پاکستان مقام دوم را دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر