۱۳۹۹ آبان ۲۲, پنجشنبه

نشست‌های اضطراری رهبران اروپا برای مقابله با افراط‌گرایی اسلامی

 -حملات تروریستی اسلامگرایان افراطی به شهروندان مسیحی در فرانسه و اتریش در ماه‌های اخیر، رهبران اتحادیه اروپا را وادار کرده تا برای مقابله با این رویه خطرناک و ضدامنیتی اقدام جدی صورت دهند.

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار تشکیل واکنش هماهنگ شده و سریع به حملات تروریستی شد.
وی که در یک نشست ویدئو کنفرانسی با رهبران اروپایی صحبت می‌کرد، گفت «چنین واکنشی باید بر توسعه مرکز داده‌های مشترک و تبادل اطلاعات یا تقویت سیاست‌های جنایی صورت بگیرد».
او افزود «ما باید به اصلاحات منطقه شنگن بپردازیم تا به فضایی امن تبدیل شود».
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز با تایید آنچه ماکرون گفت افزود «کشورها باید بدانند چه کسانی به منطقه شینگن وارد و خارج می‌شوند.»
صدر اعظم آلمان گفته که کشورهای اروپایی به دنبال قرار دادن اسلام در برابر مسیحیت نیستند. او تاکید کرده می‌دانیم این حملات علیه جامعه آزاد ما و شیوه زندگی ما است ولی در مقابل آن می‌ایستیم و از بنیادهای آزدی‌مان دفاع می‌کنیم.
مسئله اساسی آنجاست که به نظر می‌رسد دراین مورد اروپایی‌ها نه راه پس دارند و نه راه پیش.
حمله‌های خشونت‌بار مسلمانان افراطی به شهروندان اروپایی از یک سو امنیت شهروندان اروپایی را تهدید می‌کند و از سوی دیگر نقطه مقابل آزادی بیان است. مسلمانانی که در چارچوب قوانین انساندوستانه‌ی کشورهای غربی با اکثریت جمعیت مسیحی به عنوان پناهجو یا مهاجر در اروپا ساکن شدند اکنون برای همان کشورها به تهدید تبدیل شدند!
این روزها اروپایی‌ها با این چالش روبرو هستند که باید با جمعیت مسلمانی که در سراسر این قاره پراکنده شده‌اند و از خدمات دموکراسی‌ها و دولت های سکولار بهرمند می‌شوند اما امنیت جامعه را براساس ایدئولوژی‌های اسلامی به خطر می‌اندازند، چه باید کرد؟
اما در این بین مسئله مهم دیگر این است که کشورهایی به مانند ایران و پاکستان و… که از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر و ناقض آزادی بیان‌اند، با نفرت پراکنی به افزایش تهدیدات ضدامینتی در اروپا دامن می‌زنند و مسلمانان را در این قاره تحریک می‌کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر