۱۳۹۹ آذر ۶, پنجشنبه

آیا یک پناهنده‌ وزیر امنیت داخلی آمریکا می شود؟

 

گزینه بایدن برای اجرای سیاست آمریکا در قبال مهاجران الخاندرو مایورکاس، یک کوبایی-آمریکایی است که والدین یهودی‌اش از کوبای فیدل کاسترو به آمریکا پناهنده شده‌اند.

«محبت نیوز»- جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا شش عضو کابینه خود را معرفی کرده که الخاندرو مایورکاس به عنوان وزیر امنیت داخلی معرفی شده است. وبسایت رئیس جمهوری منتخب در توضیح سابقه  مایورکاس نوشته: “در صورت کسب رای اعتماد از سنا، اون نخستین لاتین‌تبار و مهاجری خواهد بود که به عنوان وزیر امنیت داخلی آمریکا برگزیده می‌شود.”

مایورکاس در مورد والدین خود، مهاجران یهودی‌ای که در سال ۱۹۶۰ از کوبا فرار کرده و او را در کودکی به ایالات متحده آوردند، صحبت کرد. او ماموریت وزارت امنیت داخلی را طوری توصیف کرد که به معنای اعلام پایان دوران دیوار ساختن و ممنوعیت مهاجرتی ترامپ بود: «وزارت امنیت داخلی ماموریتی شرافتمندانه بر عهده دارد: کمک به حفظ امنیت و پیشرفت تاریخ غرورآفرین ما به عنوان کشوری پذیرا.»

مایورکاس شصت ساله که متولد هاوانای کوباست، در توییت خود نوشت: «وقتی بچه بودم ایالات متحده به من و خانواده‌ام پناه داد. حالا نامزد وزارت امنیت داخلی آمریکا شده ام تا اطمینان حاصل کنم که از همه آمریکایی‌ها و کسانی که در جستجوی زندگی بهتری برای خودشان و عزیزانشان از آزار و سرکوب می‌گریزند، محافظت می‌شود»

معرفی الخاندرو مایورکاس (یا بنا بر تلفظ آمریکای‌جنوبی نام او الهاندرو مایورکس) به عنوان وزیر امنیت داخلی، احتمالن یکی از جنجالی‌ترین انتخاب‌های جو بایدن و شاید هم “مهره مار” کابینه او تلقی شود.

کارنامه مایورکاس که خود یک لاتین‌تبار و مهاجر کوبایی است او را در نقطه کاملن مخالف سیاست‌های ضدمهاجرتی دونالد ترامپ قرار می‌دهد.

او را معمار داکا می‌خوانند. طرحی که باراک اوباما برای باز کردن راه اعطای شهروندی به ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار لاتین‌تبار تهیه کرد. جوانانی که در کودکی به همراه والدین خود و به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده‌اند اما با وجود بزرگ شدن در خاک آمریکا و درونی کردن ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی ایالات متحده، هنوز از امتیازات شهروندی این کشور برخوردار نشده‌اند.

حالا الخاندرو مایورکاس که خود متولد هاوانا، کوبا است، فرصت خواهد یافت که درباره سرنوشت صدها هزار کودکی که مانند خود او پیش از رسیدن به سن قانونی توسط مادر و پدرشان به آمریکا آورده شده‌اند تصمیمات جدی بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر