۱۳۹۹ آبان ۲۶, دوشنبه

«اخبار غیبی شهر قم» چیست؟ چه اتفاقی درحال رخ دادن است که روحانیون از آن خبر دارند؟

  محمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان جمعه ۲۳ آبان در یک سخنرانی گفت شهر قم براساس اخبار غیبی دارای حریم خاصی است!

او در اظهاراتی مبهم توضیح داده «هجرت حضرت [معصومه] به این شهر یک حریم غیبی دارد و تصرفات غیبی او نیز برای تشکیل و هدایت یک جامعه شیعی در شهر قم است.»
میرباقری سپس با این توضیحات گفته «باید انسان‌ها به این اخبار غیبی ایمان بیاورند» و پیش بینی کرده «پذیرفتن اخبار و حقایق غیبی مدار زندگی انسان را متحول می‌کند چرا که شهر قم دارای یک حریم خاصی است و طبق اخبار غیبی مقرر بوده اتفاقات خاصی در این شهر و منطقه روی دهد.» او وعده داده هرکسی به زیارت قم برود وارد بهشت خواهد شد.
این قبیل پریشان‌گویی‌ها چندان عجیب نیست. نوروز سال ۱۳۹۹ علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی شیوع کُرونا را ناشی از یک اقدام بیولوژیکی از سوی دشمنان جنّی و دشمنان انسی دانست که در سیستم‌های اطلاعاتی خیلی از کشورها علیه جمهوری اسلامی با همدیگر همکاری می‌کنند.
اینکه رهبر جمهوری اسلامی ادعای رهبری مسلمانان جهان را دارد و چنین هجویاتی را بیان می‌کند دیگر توقع چندانی از دیگر رهروان او نیست اما طرح چنین مسائلی که ترکیبی از باورهای اعتقادی و خرافات است برای راویان فرصت‌ساز است و جنبه‌های مختلف دارد.
کرونا سبب شده رفت و آمد مردم به اماکن زیارتی کم شود که هم از نظر تبلیغاتی و هم اقتصادی برای شهری مثل قم پراهمیت است. میرباقری و دیگر روحانیون قم مجبورند چنین موعظه‌هایی کنند زیرا اقتصادشان لطمه دیده است.
همچنان که احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد اواسط مهرماه ۱۳۹۹ گفت «باید برای هر شهر طبق شرایط اقتصادی آن شهر اعمال محدودیت‌ها صورت گیرد.»
او به روشنی عنوان کرد مشهد نیازمند تصمیمات تخصصی‌تری برای اعمال محدودیت‌های کرونایی است زیرا در این فصل سرما بسیاری از زائران می‌آیند و در هوای سرد صحن‌ها می‌نشینند و سرما می‌خورند که مستلزم تصمیم خاصی برای باز کردن رواق‌های سرپوشیده حرم است، و با اعمال محدودیت‌های بیشتر نمی‌توان جلودار کرونا شد بلکه باید برای هر شهر طبق شرایط اقتصادی آن شهر اعمال محدودیت‌ها صورت گیرد.
اکنون به نظر می‌رسد آنچه روحانیون قم می‌گویند راهکاری است برای کشاندن زائران به این شهر این ابهام وجود دارد که میرباقری عضو مجلس خبرگان از کجا متوجه اخبار غیبی شهر قم شده است؟ این اخبار چیست و چه کسی متوجه آن است؟ اگر علما و مراجع قم با امدادهای غیبی سروکار دارند چرا از همانها برای بهبود وضعیت مردم کمک نمی‌گیرند؟
مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم ۱۱ آبان گفت «به دلایل مختلف نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان در قم بالاست و در کارخانه‌ها کمبود نیروی کار و کارگر ساده وجود دارد.» همین مقام استانی پیشتر گفته بود نرخ بیکاری جوانان قم بیشتر از میانگین کشوری است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر