۱۳۹۹ آبان ۲۴, شنبه

دادستان لرستان وقوع «فوت مشکوک به قتل» در زندان خرم‌آباد را تایید کرد

 داریوش شاهون‌وند، دادستان استان لرستان، تایید کرد که یک «فوت مشکوک به قتل» در زندان شهر خرم‌آباد رخ داده است.مقام قضایی روز شنبه، ۲۴ آبان، اخبار مربوط به کشته شدن این زندانی بر اثر شکنجه را رد کرده و گفت زندانی که کشته شده است با «دو الی سه نفر در زندان درگیر می‌شود که پس از این درگیری، مورد اصابت ضربه قرار می‌گیرد».

پیش از این سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داده بود که فرهاد وثوقی، جوان ۲۷ ساله، «زیر شکنجه در زندان مرکزی خرم آباد» کشته شده است.

دادستان استان لرستان همچنین بدون ارائه جزییات گفت که در این ماجرا «احتمال وقوع مصرف مواد افیونی و مواد مخدر» وجود دارد و پرونده «فوت مشکوک به قتل» در حال بررسی است.

به گفته این مقام قضایی این فرد «به اتهام قتل عمد» در بازداشت بود.

در گزارش سازمان حقوق بشری هه‌نگاو به نقل از برادر آقای وثوقی آمده بود که «جسد برادرش را در پزشکی قانونی خرم‌آباد» دیده و آثار شکنجه و «شکستگی ناحیه سر و کبودی زیر چشم چپ» معلوم بوده است.

به گفته برادر این زندانی، ماموران امنیتی این زندانی را شکنجه کرده بودند که قتل حسین جوزی «یکی از فعالین و سازمان‌دهندگان اعتراضات آبان ۹۸ در نورآباد» لرستان را بر عهده بگیرد.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو نوشته است که آقای جوزی توسط «نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به قتل رسید»، ولی نیروهای امنیتی با هدف «پاک کردن رد جنایت» اقدام به بازداشت فرهاد وثوقی کردند و قصد داشتند با شکنجه از او برای انجام قتل اعتراف بگیرند.

مقام‌های قضایی استان لرستان اخبار مربوط به شکنجه را رد کرده و به ادعاهای مطرح در این گزارش واکنشی نشان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر