۱۳۹۹ آذر ۲, یکشنبه

کمیسیون آزادی ادیان آمریکا از تحریم «وزیر اطلاعات» و «بنیاد مستضعفان» استقبال کرد

 - وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه ۲۸ آبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، موسوم به «اوفَک»، وزیر اطلاعات ایران محمود علوی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را که مالک بیش از ۱۶۰ بخش مهم اقتصادی ایران در حوزه‌های مالی، انرژی، عمران، و معدن است، تحت تحریم قرار داد.

طبق فهرست منتشر شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا پرویز فتاح، از مقامات ارشد سابق سپاه پاسداران و رئیس بنیاد مستضعفان نیز در فهرست تحریمی اعلامی قرار دارد.

خزانه‌داری آمریکا با اشاره به تاسیس این بنیاد توسط سپاه پاسداران گفته است بنیاد مستضعفان با توقیف و اداره اموال مردم، از جمله یهودیان و بهائیان ایرانی به منبع قدرت، ثروت و نفوذ برای رهبر ایران و حلقه اطرافیان وی تبدیل شده است.


کمیسیون ایالات متحده در امور آزادی ادیان در جهان نیز روز پنجشنبه، ۲۹ آبان ماه، با انتشار بیانیه ای از تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا برای تحریم محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی و بنیاد مستضعفان، که در سرکوب و توقیف اموال اقلیت‌های دینی نقش داشته‌اند، استقبال کرده است. به گفته این نهاد، وزارت اطلاعات در شش سال گذشته تحت رهبری محمود علوی به سرکوب اقلیت‌های دینی و مذهبی، از جمله به بازداشت بهاییان و سنی‌ها ادامه داده و در ماه مه گذشته کلیسای آشوری در تبریز را تعطیل کرده‌است.

گری بائر، کمیسر کمیسیون تحقیق دولت آمریکا دربارۀ آزادی ادیان در جهان از اقدام دولت آمریکا برای پاسخگو کردن دولت ایران در قبال نقض سیستماتیک، مداوم و فاحش آزادی مذهبی علیه مسیحیان و سنی‌ها، بهائیان و یهودیان، تمجید کرده‌است.

پیش از این نیز کمیسیون تحقیق دولت آمریکا دربارۀ آزادی ادیان در جهان در گزارش سالانۀ خود جمهوری اسلامی ایران را یکی از شانزده دولت دنیا معرفی کرده بود که بیشترین سرکوب و آزار را علیه ادیان و مذاهب غیرشیعی به ویژه بهائیان و مسیحیان اعمال می‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر