۱۳۹۹ آبان ۲۴, شنبه

هشدارزمستان تعداد کشته‌های روزانه کرونا از رنگ فوق‌قرمز به سیاه تبدیل می‌شود

 معاون کل وزیر بهداشت ایران از پیش بینی‌ها در دو برابر شدن مرگ ناشی از کرونا در دو هفته آینده خبر داد و اعلام کرد که زمستان هم مثل پاییز که تعداد کشته‌های روزانه از رنگ فوق‌قرمز به سیاهی گرایید، سیاه خواهد شد.


بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، شنبه 14 نوامبر 2020 ایرج حریرچی با بیان اینکه تقریبا روزانه سه هزار مورد بیمار کرونایی برای بستری به بیمارستان مراجعه می‌کنند و بیش از 11 هزار مورد جدید شناسایی می‌شوند، گفت: «البته همه موارد جدید شناسایی نمی شوند، هر چند تست‌ها دارد بیشتر می‌شود».

به گفته او، بیش از 10 روز است که شمار فوتی‌های روزانه در ایران بالای 450 مورد است و فعلا روند صعودی در ابتلا و در بستری و در مرگ پیش‌بینی شده است.

حریرچی تصریح کرد که بر اساس پیش‌بینی سایت (آی اچ ام ای) که پیش‌بینی‌های آمریکا بر مبنای آن انجام و برنامه‌ریزی می‌شود، از افزایش موارد مرگ و میر تا نزدیک دو برابر در دو هفته آینده در ایران خبر داده است.

به گفته او مهمانی‌های خانوادگی عامل حداقل 30 درصد و در برخی استان‌ها عامل 50 درصد موارد ابتلای جدید است.

حریرچی افزود: «بیایید همه با هم رعایت کنیم چرا که متاسفانه پاییز ما با این تعداد کشته روزانه از رنگ فوق‌قرمز به سیاهی گرایید ولی حداقل زمستان را به رنگ سفید تبدیل کنیم و در سیاهی این مرگ و میر غرق نشویم».

در ادامه بحران کرونا در ایران، شمار مبتلایان و فوتی‌ها در این کشور همچنان رو به افزایش است. سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز گذشته اعلام کرد که طی یک روز 461 بیمار مبتلا به کووید 19 جان باختند و 11737 بیمار جدید شناسایی شدند.

سیما لاری همچنین اعلام کرد که 5630 بیمار در وضعیت بحرانی قرار دارند و مجموع مبتلایان به 738322 نفر رسید و مجموع فوتی‌ها به 40582 نفر افزایش پیدا کرد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر