۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۹, شنبه

کشته‌شدن یک دختر خردسال در جریان تعقیب کامیون حامل مهاجران کُرد در بلژیک

: پلیس بلژیک گفته است که آنها نمی‌دانند آیا شلیک مرگ‌بار به صورت این دختربچه، کار یکی از ماموران پلیس بوده باشد.
 
مقامات بلژیک تایید کرده‌اند دختربچه دو ساله‌ای روز پنج‌شنبه در جریان تعقیب پلیس به دنبال یک کامیون حامل مهاجران کُرد تیر خورد و بر اثر جراحات آن کشته شد.
 
این کودک خردسال همراه ۳۰ مهاجر کُرد دیگر سوار یک خودرو کاروان بود که پلیس برای حدود یک ساعت در جنوب بلژیک آن را تعقیب می‌کرد.
 
یک سخن‌گوی پلیس بلژیک گفته است که آنها نمی‌دانند آیا شلیک مرگ‌بار به صورت این دختربچه، کار یکی از ماموران پلیس بوده باشد.
 
پلیس بلژیک تحقیقات درباره این‌که این کودک چه‌طور کشته شده، آغاز کرده است؛ از جمله این‌که آیا در داخل خودرو کاروان حامل این مهاجران هم اسلحه بوده است یا نه.
 
اورژانس بلژیک ابتدا به‌اشتباه گفته بود علت مرگ این دختربچه، جراحت سر بوده است.
 
ولی یک مقام قضائی به خبرگزاری فرانسه گفته است: "کالبدشکافی روشن کرد که علت مرگ گلوله‌ای بوده که از روی گونه به سر او خورده بوده است."
 
این کودک همراه مادرش سوار خودرو بوده است.
 
برخی رسانه‌های بلژیکی گزارش داده‌اند که در جریان تعقیب و گریز با پلیس، این کودک را بیرون پنجره نگه داشته بودند تا ظاهرا پلیس را دور نگه دارند.
 
مقام‌های قضایی محلی به بی‌بی‌سی گفته‌اند نمی‌توانند صحت این گزارش‌ها را تایید کنند.
 
پلیس بلژیک می‌گوید تعقیب این خودرو کاروان، بامداد پنج‌شنبه اتفاق افتاد. به گفته آنها خودرو برای چندین کیلومتر از دست پلیس فرار کرده است و در نهایت به یک خودرو دیگر خورده است.
 
پلیس می‌گوید راننده خودرو برای این‌که شناسایی نشود، از آن بیرون پریده و فرار کرده است و خودرو بدون راننده کم‌کم متوقف شده است.
 
به گفته پلیس بلژیک، ۱۵ خودرو پلیس و حدود ۳۰ مامور در این تعقیب شرکت داشتند.
 
آنها معتقد اند این خودرو به گروهی از قاچاقچی‌های انسان تعلق دارد.
 
مقام‌های فرانسوی گفته‌اند خانواده این دختربچه کشته‌شده در یک مرکز مهاجران در گراندسیت در نزدیکی دانکرک فرانسه بوده است.
 
در این خودرو کاروان ۳۰ مهاجر پیدا شده‌اند که ۲۶ نفرشان بزرگ‌سال بوده‌اند. آنها الآن در بازداشت پلیس بلژیک اند و بازپرسی از آنها ادامه دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر