۱۳۹۷ اردیبهشت ۳۰, یکشنبه

دونالد ترامپ: ورود به آمریکا افتخار است؛ اجازه نمی دهم آمریکا لانه تروریستها شود

سیاست‌های سخت‌گیرانه در برابر مهاجران که به گفته دونالد ترامپ باعث صرفه‌جویی میلیاردها دلار خواهد شد.
15F14DC5-8FD8-4ECE-B66F-5E925A4BC3EE_cx0_cy7_cw0_w1023_r1_s دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در چهلمین روز از ریاست جمهوری، نخستین نطق خود را در کنگرۀ این کشور ایراد کرد.
رئیس جمهوری آمریکا در مورد برنامه های مهاجرتی و مهاجران در این کشور گفت: «قوانین مهاجرتی که ما به اجرا می گذاریم دستمزدها را بالا می برد، به بیکاران کمک می کند، موجب صرفه جویی میلیاردها دلار خواهد شد و جامعۀ ما را برای همه امن خواهد کرد.
ترامپ خاطر نشان کرد که قصد دارد بر اساس الگوی کشورهایی مانند استرالیا و کانادا قوانین مهاجرت را به گونه‌ای اصلاح کند تا فقط کسانی وارد آمریکا شوند که قادر باشند به لحاظ اقتصادی روی پای خود بایستند.
دونالد ترامپ در ادامۀ نخستین نطق خود در کنگرۀ این کشور به حملات تروریستی صورت گرفته در این کشور و رابطۀ آن با مهاجرت اشاره کرد و گفت : « طبق آمار و اطلاعات تایید شده توسط وزارت دادگستری، اکثریت افرادی که به خاطر اقدامات تروریستی یا در ارتباط با تروریسم از زمان یازدهم سپتامبر به این سو محکوم شده اند از خارج از کشور آمده بوده اند. این دلسوزی نیست بلکه بی مسئولیتی است که به افرادی متعلق به مکانهایی که امکان کنترل دقیق در آنجا نیست اجازه بدهیم وارد کشورمان بشوند.»
وی همچنین تاکید کرد: «ورود به آمریکا افتخار است؛ اجازه نمی دهم آمریکا لانه تروریستها شود»
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که کشورش با گروه تروریستی اسلامی داعش مقابله خواهد کرد و گفت : «از شهروندان مان برابر اسلام افراطی دفاع خواهیم کرد.»
شایان ذکر است رئیس جمهور آمریکا در ابتدای سخنرانی خود اقدامات یهودی‌ستیزانه اخیر و حمله مسلحانه در کانزاس‌سیتی را که در آن یک هندی‌تبار کشته و یک نفر دیگر مجروح شدند را نیز محکوم کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر