۱۳۹۷ خرداد ۸, سه‌شنبه

واکنش کاربران به ماجرای تجاوز گروهی!/ هشتگ‌ها به پرواز در آمدند

ماجرای تکان‌دهنده اذیت و آزار گروهی دانش‌آموزان یک دبیرستان پسرانه در غرب تهران آنقدر دردناک بود که فضای مجازی را به واکنش واد خبرهای آزار و اذیت همیشه دردناک است، اما وقتی خبر از پرونده گروهی از دانش‌آموزان منتشر می‌شود، نه تنها اولیای دانش آموزان بلکه همه مردم نسبت به آن واکنش نشان می‌دهند.
daneshamooz-tweet.jpg
براساس آنچه اولیای دانش‌آموزان به رسانه‌ها گفته‌اند یکی از مسئولان مدرسه با پخش تصاویر مستجهن از طریق گوشی تلفن همراه، بچه ها را وادار به اعمال غیراخلاقی می کرده است. پس از انتشار این خبر کاربران فضای مجازی با هشتگ‌های مختلف نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و خواستار مجازات فرد مربوطه شدند.
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران در واکنش به این موضوع گفت: با اطلاع از موضوع عمل غیراخلاقی توسط یکی از نیروهای یکی از مدارس غیردولتی غرب تهران، هیاتی توسط آموزش و پرورش جهت رسیدگی تشكیل گردیده و در صورت اثبات جرم، از مراجع قضایی انتظار دارد با نامبرده به شدت برخورد شود.
صدای کاربران درآمد
tweet-hashtag.jpg
این خبر نتوانست فضای مجازی را آرام کند. هرچند که نام و هویت فرد مذکور در رسانه‌ها منتشر نشده اما کاربران با انتشار عکس و فیلم از هویت وی پرده برداشته‌اند. نگاهی سرسری به شبکه‌های ارتباطی و اجتماعی گویای هشتگ‌ها و پیگیری‌های کاربران از سرنوشت این پرونده است.
هشتگ تجاوز_به_دانش_آموزان یکی از ده‌ها هشتگی است که با محوریت تجاوز در حال انتشار است. در این هشتگ‌ها فیلم برخورد با فرد متهم به تجاوز و عکس‌های وی را هم می‌توان مشاهده کرد. فیلمی که سرتاسر آن پر از صدای اعتراض و ناله اولیا دانش‌آموزان و اعتراف‌های نصفه و نیمه و دست و پا شکسته فرد مذکور است.
به نظر می‌رسد چنین فاجیعی نتیجه بی‌توجهی به لایحه حمایت از حقوق کودک باشد. لایحه ای که قرار بود  تا پایان مهر ۹۶ به صحن مجلس بیاید اما در سکوت مسئولان هنوز بلاتکلیف باقی مانده است. این در حالی است که حقوق کودکان کمتر از بزرگسالان نیست و باید به کمک چنین لوایحی راه قانونی محکمی برای مقابله با این دست آسیب‌ها ایجاد کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر