۱۳۹۷ اردیبهشت ۲۹, شنبه

صدها میلیون پول نقد و طلا‎ هزینه بازسازی عتبات عالیات در نجف

در حالیکه هزاران نفر از زلزله زدگان استان کرمانشاه در بی‎خانمانی روزگار می‎گذرانند، رقم‎های هنگفتی صرف ساخت پروژه‏ های مذهبی در کربلا و نجف می‏شود.
 در حالی که هزاران نفر از مردم زلزله زده کرمانشاه و کرمان مسکن خود را از دست داده‎اند و در فصل سرد سال زیر چادر روزگار می‎گذرانند، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از کمک ۵۰۰ میلیون تومانی مردم این استان به بازسازی عتبات عالیات طی امسال خبر داد.
او گفته تعهد استان برای بازسازی عتبات عالیات امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان آن به صورت نقد و ۳۰۰ گرم طلا توسط مردم برای بازسازی عتبات عالیات اهدا شده است.
او گفته از مجموع مبالغ جمع آوری شده در سال گذشته مبلغ ۹۰۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به صورت وجه نقد و ۴۰۰ گرم طلا بوده است.
او گفته امسال تاکنون ۵۶ استادکار از این استان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند و در صورت نیاز و درخواست از سوی مرکز استادکارهای بیشتری به کربلا اعزام می‌شو
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی با بیان اینکه کمک‌های جمع‌آوری ‌شده برای «ساخت پروژه صحن شبستان حضرت فاطمه زهرا» در نجف هزینه می‌شود و اظهار امیدواری کرد؛ که این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری کامل برسد.
او گفته از سال ۸۵ پنج میلیارد تومان به صورت نقدی و سه کیلوگرم طلا جمع‌آوری شده و ۵۵۱ استادکار هم به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.
صفری تاکید کرده کمک به بازسازی عتبات عالیات، تعظیم شعائر الهی و کمک به بندگی خداوند متعال است؛ کسانی که در این امر خداپسندانه مشارکت می‌کنند در ثواب زیارت همه افرادی که به عتبات عالیات می‌روند شریک هستند بدون اینکه چیزی از ثواب زائران کاسته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر