۱۳۹۷ فروردین ۲۹, چهارشنبه

مدیر جامعه المرتضی: قم به کشوری مستقل مانند واتیکان تبدیل شود!

شیخ احمد زادهوش در یادداشتی که در کانال تلگرامی نامه‌های حوزوی منتشر شده است، پیشنهاد تشکیل کشوری به نام قم و تبدیل حوزه علمیه قم به کشوری مستقل مانند واتیکان را داده است تا حوزه علمیه قم به نظام رهبری دینی شیعیان جهان تبدیل شود.
به گزارش «محبت نیوز» “قم به کشوری مستقل مانند واتیکان تبدیل شود” این پیشنهادی است که توسط شیخ احمد زادهوش، مدیر جامعه المرتضی (اولین مرکز تربیت طلاب برای تبلیغ بین‌المللی و آموزش زبان در قم) گفته شده است.
این شخص که معمم است و درجه او هم حجت‌الاسلامی‌ست، می‌نویسد:
«زمان آن فرا رسیده که حوزه علمیه قم به کشوری مستقل تبدیل گردد. کشوری با مرزهای جغرافیایی مشخص، پرچمی مخصوص، قانون اساسی ، پذیرفته شده در مجامع بین‌المللی و پذیرنده سفیران کشورهای مختلف.»
او هدف از تشکیل کشور مستقل «قم» را رهبری دینی در جهان اسلام در رقابت با الازهر مصر و جامعه مکه عربستان سعودی نامیده و پیشنهاد داده که چند پالایشگاه و واحد پتروشیمی ایران هم برای تأمین منابع مالی این کشور مستقل به آن ضمیمه شود.
پیش از این نیز برخی از مراجع تقلید خواهان توجه بیشتر و تخصیص بودجه و امکاناتی به مراتب بالاتر به این شهر مذهبی شده بودند، آنگونه که  مکارم شیرازی عنوان نمود: قم ظرفیت زیادی دارد و اگر از این ظرفیت استفاده شود به نفع اسلام، مسلمین، شیعه، نظام و کشور و به نفع همه خواهد بود؛ اگر مسئولان به قم اهمیت دهند نتایج ملی و جهانی آن را خواهند دید.حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس‌جمهور ایران، با نگاهی انتقادی به این پیشنهاد، به زادهوش گفته که در این باره بیشتر مطالعه کند و ببیند ۴۰ سال پیش چه کسانی این موضوع را مطرح کرده‌اند.
او نامی نبرده اما احتمالن اشاره‌اش به صحبت‌های شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر حکومت پهلوی است.
شاپور بختیار در بهمن ۱۳۵۷ با تاکید همیشگی خود بر جدایی دین از سیاست گفته بود : “دولت اسلامی تنها در حد شهر قم آزاد است. ما برای آیت‌الله [خمینی] در شهر قم دیواری خواهیم کشید که او هم در آنجا واتیکان کوچکی داشته باشد”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر