۱۳۹۷ فروردین ۳۱, جمعه

عضو جامعه مدرسین: آنقدر «روحانی»مفت خور در قم داریم که می توانند یک قاره را اداره کنند!

 یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم “محمودرضا جمشیدی” حقوق روحانیون را پایین خوانده و گفته: «آسیب‌پذیرترین قشر از نظر حقوق دریافتی، روحانیت است؛ چون متوسط شهریه‌ای که طلاب می‌گیرند حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است. کدام قشر جامعه ما این مقدار دریافتی دارد؟»
او همچنین از پایین بودن سطح فرهنگی مردم قم در برخی مناطق این شهر نیز گله کرده و همینطور پرسیده «چه شده که سطح فرهنگی مردم قم در برخی مناطق قم پایین است و بعضی از بِزه‌ها در نسبت به نوع خود در برخی لایه‌های شهری بالاست؟»
جمشیدی با بیان اینکه در قم آنقدر روحانی وجود دارد که می‎توانند یک قاره را اداره کنند از این سطح فرهنگی پایین در میان خود روحانیت نیز سخن گفت:‌ «از کنار این‌ها نمی‌شود گذشت که در شهری که روحانی هست، چرا این اتفاق افتاده است و بعضن گریبان‌گیر خود روحانیت هم شده است».
این ادعا که در قم به اندازه اداره یک قاره روحانی هست یک روز پس از آن مطرح شد که «شیخ احمد زادهوش» مدیر جامعه المرتضی پیشنهاد داد که «قم به کشوری مستقل مانند واتیکان تبدیل شود»!
این ادعاها در فضای مجازی سوژه طنز و کنایه‎ی کاربران شد. از جمله به راه افتادن هشتگ (#کشور_قم) که یکی از کاربران به شوخی نوشته «مهم ترین صادرات کشور قم آخوند می‎باشد» و بعضی هم خاطره سخنرانی مشهور “شاپور بختیار” آخرین نخست وزیر پهلوی را یادآوری کرده بودند که بهمن ماه ۱۳۵۷ گفت «دولت اسلامی تنها در حد شهر قم آزاد است. ما برای آیت‌الله [خمینی] در شهر قم دیواری خواهیم کشید که او هم در آنجا واتیکان کوچکی داشته باشد.»
به هر حال شهروندان با دیدگاه‎های مختلف از این فرصت استفاده کردند و حسابی دستگاه‎های دینی حکومتی را که ارمغانی جز چپاول و رانت‌خواری به نام اسلام و دین نداشتند خطاب قرار دادند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر