۱۳۹۷ اردیبهشت ۸, شنبه

اداره تحصیلات و آموزش نروژ: مدرسه «ویژه مسلمانان» در کشورمان عواقب منفی دارد

کمیته بررسی پرونده تاسیس مدارس اسلامی در نروز اعلام کرد که به دلیل فقدان پیش نیازهای لازم برای سازگاری با قوانین دولتی این درخواست رد شده است.
 گزارشهای محلی از نروژ حاکی از مخالفت قاطع اداره تحصیلات و آموزش این کشور UDIR با دومین درخواست از یک سازمان برای تاسیس یک مدرسه خصوصی ویژه مسلمانان در شهر اسلوست.
به نقل از زیر آسمان نروژ، نخستین درخواست این سازمان اسلامی به نام Den Muslimske Grunnskole – The Muslim Primary School نیز در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی با مخالفت روبرو شده بود.
اداره تحصیلات و آموزش نروژ در بیانیه ای تاسیس مدرسه «ویژه مسلمانان» را مانع بزرگی برای همگرایی و سازگاری دانش آموزان در جامعه نروژ دانسته است که عواقب منفی زیادی را به دنبال خواهد داشت. کمیته بررسی این پرونده همچنین اعلام کرد که به دلیل فقدان پیش نیازهای لازم برای سازگاری با قوانین دولتی این درخواست رد شده است.
در درخواست این سازمان اسلامی مقرر شده بود که یک مدرسه مقطع ابتدایی برای ۲۰۰ دانش آموز در منطقه گرونلان Grønland در مرکز شهر اسلو تاسیس شود که آمادگی ارائه کلاسهای آموزشی از مقطع یک تا ده را به زبان نروژی داشته باشد.اداره تحصیلات و آموزش نروژ که مسئولیت توسعه مهدکودکها و مدارس ابتدایی و دبیرستان در نروژ را بر عهده دارد، همچنین اعلام کرد که در صورت دریافت شکایت نسبت به تصمیم گرفته شده،آمادگی لازم را برای بررسی مجدد و در صورت نیاز ارجاع آن به وزارت آموزش و پرورش نروژ برای تصمیم نهایی دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر