۱۳۹۷ اردیبهشت ۹, یکشنبه

دادستان اسبق کل ایران: حجاب در اسلام واجب و ضروری است، اما اجبار نیست

 سیدحسین موسوی تبریزی، دادستان کل ایران در سال‌های ابتدایی انقلاب تصریح کرد: ” میزان نارضایتی‌ها از شیوه برخورد دستگاه‌های اجرایی با مردم افزایش یافته است. این در حالی است که برخی مدیران نیز با اظهارات و رفتارهای خود به این نارضایتی‌ها دامن می‌زنند و آن را تشدید می‌کنند”.
وی افزود: “باید این نکته را گوشزد کنم که برخی مسئولان به دست خود در بین مردم تولید نارضایتی می‌کنند. این وضعیت مانند این است که برخی مدیران و عاملان اجرایی در کشور، کارخانه تولید نارضایتی راه‌ انداخته‌اند”.
به گزارش روزنامه آرمان، موسوی تبریزی همچنین به موضوع حجاب پرداخته و اظهار داشت: “ما موفق نشده‌ایم جامعه را در زمینه حجاب اقناع کنیم. با حرف زدن که نمی‌توان حجاب را در جامعه نهادینه کرد و بلکه این مساله نیاز به کار عملی و فرهنگی دارد”.
او در ادامه به برخورد خشن اخیر پلیس ایران با دختری جوان بر سر مساله حجاب اشاره کرد و افزود: “نکته قابل تامل این است؛ کسانی که امروز از برخورد مامور گشت ارشاد با آن خانم جوان که بدحجاب بود حمایت کردند. ۲۲ بهمن با همین خانم‌ها که برخی بدحجاب هستند مصاحبه و نظرخواهی می‌کنند. به همین دلیل نیز به‌نظر می‌رسد کسانی دنبال منافع خود هستند و از رویکردهای فرهنگی به‌عنوان ابزاری موثر استفاده می‌کنند. حجاب در اسلام واجب و ضروری است، اما اجبار نیست”.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر